Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp en nybörjare(snälla)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp en nybörjare(snälla)

Hallå alla, först av allt måste jag säga att jag är nybörjare på allt
    vad gäller chip'ning och byte av disk på xbox.
    Jag köpte min xbox när dom släpptes i sverige så jag borde ha
    första versionen av xbox och jag tänkte köpa Matrix-X-odus chippet. Jag vet varken vad Bios och Dashboard är
    för något eller vilken version jag ska ha. Jag har en 40Gb hårdisk som jag tänkte använda (jag tänkte inte röra orginal disken).
    Mina frågor är nu: Vad behöver jag? Var kan jag få tag i det? Vad gör jag med allt jag har fått tag i?

Snälla hjälp mig! Som sagt är jag helt nybörjare och förstår inte
    mycket som står i det här forumet. Därför skulle jag bli jätte glad
    om någon kunde ge mig ett utförligt tillvägagångsätt.
    Tack på förhand
    Det finns 10 sorters människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det.

det lättatste är att du lämnar in din box på psxcare. Sen sätter dom in chippet som du köper och din egen HD. Dom lägger även in alla nödvändiga program, t.ex Dashboard. BIOS är ett program som startar så fort du trycker på on/off knappen på boxen. Dashboarden är det program som startar efter och ger dej möjlighet att starta spel från HDn mm om du har ett chippat xbox.

Comment

Det blir ju svin dyrt. Bor i k-holm så jag måste +:a på
      några hundralappar i respengar. Jag pluggar och har väldigt
      stram ekonomi.
      Det finns 10 sorters människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det.

Comment

Många frågor, här finns många svar:

http://forum.psxcare.com/support/for...?s=&forumid=62
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Alltså om du har en stram ekonomi, varför ska du då uppgradera när du varken kan eller har råd.
          Det säger sig självt, man kan inte få allt.
          // Vincent

#Nintendo Entertainment System
          #SNES
          #Nintento 64
          #Sega Master System
          #Playstation Multi X (95')
          #Plastation Portable @ CFW 6.60 ME-1.3
          #PS2 (original)
          #XBOX 1.4 @ Akiraship & 120GB Seagate.
          #XBOX 360 - Softmod
          #Nintendo Wii @ Wiikey - Mod by PSXcare.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X