Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med flashning osv.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp med flashning osv.

Jag behöver lite hjälp med flashning av mitt appleX3 chip. Eftersom mitt x-box inte spelar upp star wars_kotor och andra "nyare" spel så har jag läst att bios behöver uppdateras. så nu skulle jag vilja veta steg-för-steg hur man får in ny bios.

jag vet hur man får tag på bios genom mirc men om nån kunde skicka till teamknodd@*******.com så skulle det vara bra..

Skaffa Superdisc 3.6 så kan du flasha med hjälp av den till 4977 bioset!

Comment

Flashar du från dashboardens flashkommando så görs en 256k bios om till en 1024k automatiskt "OM" du behöver det. Använder du Xflash måste du ta rätt storlek på bioset. Du behöver bara ett 256K
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

ok.. men har bara 0,5 mbit, så det tar ett bra tag att få ned det.. får fixa det genom mircen då men efter det då?? ska jag lägga in filen på nåt speciellt ställe på hårddisken??

Comment

Originally posted by DerHundt
          ok.. men har bara 0,5 mbit, så det tar ett bra tag att få ned det.. får fixa det genom mircen då men efter det då?? ska jag lägga in filen på nåt speciellt ställe på hårddisken??
          Ja det tar väl hela 3 sek att ta ner det.:-)

Comment

vaddå tre sekunder.. om jag ska ta ner hela superdisc så tar det ett jävla tag. vad heter den filen jag behöver så kan jag bara ta den enskilt...

Comment

För en gång skull så läste inte JAG hela tråden. Såg ut som du bara ville ha ett bios (256kb) och att det skulle ta en jävla tid.

Aja då tar det nog närmare 1 timme.

-----Även solen har fläckar-----

Comment

funkar det med xecuter 2.2 4977. eller måste jag hitta för apple x-3. jag har uppfattat att jag kan ftp:a det till C:/bios och sen köra flash programet från evoxs settingsmeny så fixar den storleken automatiskt..

Comment

Apple x-3 är ju själva chipet X24977 e bioset själva BIN filen, du kan lungt ladda ner X24977 storlek 256K.
                  "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X