Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Koppla Xboxen Till Sterion ?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Koppla Xboxen Till Sterion ?

Hur kopplar jag Xboxen till Sterion enklast så jag får ut ljudet ur mina sterio högtalare ?.

Koppla den vita sladden till "left/vänster" och den röda sladden till "right/höger" på din stereo, låt den gula sitta kvar i scartadaptern.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Dom sladdarna är ju så jävla korta :/

Comment

Köp en förlängningskabel, finns lite här och var.

Comment

Okej vad bra vad heter en sådan kabel och vad kostar den ?

Comment

Det är en RCA-förlängningskabel du ska köpa och priset är väldigt olika beroende på kvalitet och längd. Men under hundralappen för en enkel kabel ska man kunna hitta.

Comment

Har köpt en nu och kopplat till AUX ingången på Sterion, ljudet fungerar klockrent .
              Fast i de andra ingångarna till sterion (typ phono 1, phono2 osv) så brusar det på något sjukt sätt. . aja

Comment

Kan bero på att insignalen förhöjs i phono-uttag.

Comment

Japp, PHONO ingången förstärker signalen, och inte bara det, den förstärker låga/djupa toner extra mycket (RIAA-kurvan) eftersom LP-skivor spelas in med sänkt bas för att undvika stora svängningar i spåren.
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

I see, tack så mycket för hjälpen arneman, fixxxer och Hansi
                    går det inte att köpa någon modul som gör att Phono uttaget fungerar lika bra som AUX ?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X