Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vill inte starta CD direkt

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vill inte starta CD direkt

Hej..

Skulle uppgradera en Xbox... Körde med Superdisc 3.6 och formaterade diskarna.... Installerade MsDashbord....
    Allt gick som smort...

Sedan bootade jag evox från en cd-rw så jag kommer åt FTP... La sedan in Xbmp nyaste cvs version... Som dashboard.... Nu ville inte xboxen gå igång... Upptäckte att den inte var rätt patchad...
    Lyckades boota om med min Evox och fick igång FTPn igen....
    Patchade om den (Trodde jag) och skickade över den på nytt...

Det är nu som problemen började.... Den vill inte startade den nya Dashboard... Samma fel som förut.. Felpatchad... Men nu ville den inte starta upp från CDn längre... CDn funkar i en annan xbox... xboxen funkar om jag sätter i en annan hd...

Xboxen är en V1.1 med Execute 2 Lite Chip med X2 4973 bios.... 10gb Seagate HD...

Några tips på hur jag ska gå vidare... Har kört in i väggen...

Sätt i den hårddisk den kan boota ifrån, ställ in klockan i ms dashboard, byt tillbaka till din hårddisk utan att dra ur strömkabeln till boxen (akta fingrarna)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tackar...

Nu funkar det hur bra som helst..

/Jonas

Comment

Vilken felkod?

Vilken felkod fick du? Alltså vilken siffra som kommer upp ihörnet när du startade, och det inte funka?

Tror nämligen att jag kan ha samma problem själv.
        Dagens visa: Dexy's Midnight Runners - Come on Eileen

Comment

Gör som ovan person
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Fick ingen felkod utan den "hängde" sig när den skulle gå vidare från biosen... Alltså där det står Xbox och Microsoft eller Executer 2 för mig.... Fick dock felkod 07 när jag hade tagit ur HDn... Tänkte att den skulle skippa HDn då.. Men se det gick inte..

Det löste sig för mig genom att ta en HD från en annan xbox, olåst och starta upp den och startade sedan Microsoft Dashboard... Sedan stängde jag xbox och startade med rätt HD i ... Då gick den igång från skivan och jag kunde rätta till felet...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X