Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppgradering?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Uppgradering?

Jag undrar om man kan ta och byta proccesorn i xboxen på 733 mhz till en annan intel proccesor. Den ser ju ut som en vanlig PC proccesor och är väl det också. Men min fråga är om xboxen skulle fungera efter en sån uppgradering, samt vad är det för typ av RAM minne i den. Går det också att byta?
    Vågar inte prova ifall att xboxen går sönder.
    XBOX
    X-ecuter 2.2 Lite
    X2_4983.06 Bios
    120GB HD
    SAMSUNG DVD

Wii 4.2E
    WiiKey 1.99 Beta firmware

Nintendo DSi XL
    M3i Zero

Nintendo 3DS

XBOX360
    Flashad Iextreme ??

Playstation 3

Okej, jag har fått reda på att om man upgraderar proccesorn så går spelen snabbare (inte bra). Men RAM minnet borde man kunna uppgradera.
    Det är ju bara 64MB.
    XBOX
    X-ecuter 2.2 Lite
    X2_4983.06 Bios
    120GB HD
    SAMSUNG DVD

Wii 4.2E
    WiiKey 1.99 Beta firmware

Nintendo DSi XL
    M3i Zero

Nintendo 3DS

XBOX360
    Flashad Iextreme ??

Playstation 3

Comment

Helt onödigt då spelen bara utnyttjar 64MB, dom e skrivna för det.
      Adresserar bara 64mb ram.
      Last edited by pege63; 2003-11-14, 10:33.
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Re: Uppgradering?

Originally posted by roine_johnsson
        Jag undrar om man kan ta och byta proccesorn i xboxen på 733 mhz till en annan intel proccesor. Den ser ju ut som en vanlig PC proccesor och är väl det också. Men min fråga är om xboxen skulle fungera efter en sån uppgradering, samt vad är det för typ av RAM minne i den. Går det också att byta?
        Vågar inte prova ifall att xboxen går sönder.

Först och främst hur hadde du tänkt att uppgrader xboxen är ingen PC snarare en konsol pc.

För det andra xboxen i mitt tycke är så pass kraftfull att hantera de flesta spelen

Jo ram spelar roll om du använder Mame
        There can be only one......cameron

American Cyborg on TAFS/forums

Comment

Det borde väl inte göra spelen snabbare? Det har ju kommit en moddad box nu med en 1,4GHz processor som är klockad till 1.48GHz...
          Dom har satt i en switch så man kan få den till 733MHz oxå iof

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X