Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är helt bristfärdig!!!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Är helt bristfärdig!!!

Råkade pilla på mitt chip vilket resulterade i att jag fick error code 13! min fråga är: Hur ser jag att det inte är moderkortet som har gått sönder? Stoppar jag i en dvd skiva i spelaren får jag error code 14.

Jag hoppas verkligen det är chipet som är sönder!
    Argh fan oxå hadde tänkt och ha en riktig spel kväll :/.
    Någon som vet något om sånt här?
    There can be only one......cameron

American Cyborg on TAFS/forums

13 - kernel - Kan inte ladda Dashboard (pga ingen/felaktig nyckel, eller något annat fel som gör att xboxdash.xbe inte kan starta)

14 - dashboard - Fel vid uppstart av MS DASHBOARD. Då xboxdash.xbe startats så beror detta fel antagligen på att någon av filerna på C: som används av xboxdash.xbe saknas eller är felaktig.

Vad skulle du pela där för då? Vad för chip har du.
    Kolla dina ledningar till chipet e dom OK så boota om med SD.
    Har du SD3.6 så installera om MSDASH fr menyn igen
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Originally posted by pege63
      13 - kernel - Kan inte ladda Dashboard (pga ingen/felaktig nyckel, eller något annat fel som gör att xboxdash.xbe inte kan starta)

14 - dashboard - Fel vid uppstart av MS DASHBOARD. Då xboxdash.xbe startats så beror detta fel antagligen på att någon av filerna på C: som används av xboxdash.xbe saknas eller är felaktig.

Vad skulle du pela där för då? Vad för chip har du.
      Kolla dina ledningar till chipet e dom OK så boota om med SD.
      Har du SD3.6 så installera om MSDASH fr menyn igen
      Jag vet ska aldrig mer pilla på saker jag inte vet skvatt om

Men du hur kan filer saknas om jag tar på chipet? Som jag sa stoppar jag i auto slayers i spelaren får jag fel meddelande 14. Om chippet skulle varar förstört skulle inte jag se orginal ms dashen i så fall?

Det jag är mest rädd för är om hela boxen är paj, ex moderkortet. Tror inte sd6 borde fungera eftersom slayers inte gör det Ahh vilken dag

Comment

har/hadde ett aladin

Comment

Du får kolla dina löddningar ordentligt

OM det e ett ALLADIN ADVANCE
          Chipets funktioner styrs genom att man startar xboxen på olika sätt:

1: Ett snabbt tryck på xboxens powerknapp gör att xboxen startar UTAN att aktivera chipet. Då fungerar xboxen precis som vanligt, man kan använda XBOX Live osv.

2: Håll in xboxens powerknapp i en sekund vid uppstart så startar boxen med chipet aktiverat. Beroende på vilket BIOS du använder så kan du nu köra Linux, Evolution-X, XBOX Media player osv. I detta läge är chipet "skyddat" mot biosuppdatering.

3: Håll in xboxens powerknapp i två sekunder. Nu aktiveras chipet precis som punkt 2, men det är även "öppnat" för biosuppdatering.
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Du får kolla dina löddningar ordentligt

OM det e ett ALLADIN ADVANCE
            Chipets funktioner styrs genom att man startar xboxen på olika sätt:

1: Ett snabbt tryck på xboxens powerknapp gör att xboxen startar UTAN att aktivera chipet. Då fungerar xboxen precis som vanligt, man kan använda XBOX Live osv.

2: Håll in xboxens powerknapp i en sekund vid uppstart så startar boxen med chipet aktiverat. Beroende på vilket BIOS du använder så kan du nu köra Linux, Evolution-X, XBOX Media player osv. I detta läge är chipet "skyddat" mot biosuppdatering.

3: Håll in xboxens powerknapp i två sekunder. Nu aktiveras chipet precis som punkt 2, men det är även "öppnat" för biosuppdatering.

Det är inget advance. men jag bara pytte nudade chipet så hände detta. allting verka vara på plats. hur jag vet jag att inte moderkortet eller xboxen är skadad, då hade jag inte sett något alls eller hur?

Tack än så länge för hjälpen

Comment

Kolla som sagt löddpunkterna & speciellt d0

Comment

allting är som det ska vara
                hmm detta är weird.

Oki tack så mycket för hjälpen pege63
                får väl köpa ett nytt chip och pröva med det

Comment

Jag vet inget OM just det chipet eftersom jag bara har haft MATRIX, LPC, & nu har jag ett X2.1 LITE & allt funkar OK.
                  Fråga runt om just ditt chip INNAN du köper ett nytt.

Comment

har kollat på de flesta forumen men hittar inget av nytta och mina lödningskunskaper är inte att hurra för

Mina polare är inte hemma i denna helgen så jag kan inte be dem om hjälp

Fråga om chipet är förstört så stämmer väl fel meddelandet code 13 LEDen blinkar rött och grönt.

Ahhh vilken dag alltså skulle ha varit en spel helg nu när jag har GOTY.

Comment

Lyckades i sista sekunden få fatt på en polare! Du hade rätt pege det var d0!

jag var så orolig men nu är allting på topp igen

Tack för hjälpen

Comment

Misstänkte det starkt tur du inte köpte nytt

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X