Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ljudkortet sönder på xboxen?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• ljudkortet sönder på xboxen?

När jag kör spel på min xbox så knastrar det lite i vänstra högtalaren(successivt brus ). På den högra så funkar det fint.
    Vet någon vad felet är? Jag misstänker att xboxen ljudkort är sönder.

(OBS! Jag har testat den på 2 tv:n och båda ger i ftrån sig samma knastriga ljud på vänstra högtalren. Dvs det måste vara fel på xboxen)

Xbox v1.0, xecuter lite 1.0 (första version)

Om du kör en DVD & ljudet inte är konstigt e det spelet
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

nope, alla spel ger brus ifrån sig

Comment

Det låter lite skummt att ljuddelen i boxen går sönder men det är ju inte omöjligt. Det är mer troligt att det är kabeln.

Om du har någon kompis som också har en xbox kan du testa med hans kabeln.

Comment

Jag har testat med både RGB-kabeln och den som medföljde när jag köpte xboxen. Båda ger samma resultat. JAg misstänker att det kan vara en lödning som har lossnat lite eller nått. I så fall vet någon vart man kan få hem en "schema"(sån där elektrisk manual för var alla komponenter skall sitta osv) som beskriver xboxen alla delar?

Comment

Jag vet att spel ger ifrån sig brus men NU var det så att jag frågade OM DVD filmer ger ifrån sig samma brus OM INTE så e det inte xboxen utan bruset du hör e samma brus man ibland kan höra fr DVDn på PCn som stör. OM du inte hör brus när du tittar på DVD film e det inte ljudkortet.
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Har testat både att spela upp film med DVD:n samt divx från HDD.
              Har testat med RGB kabel
              Har testat med den vanliga kabeln
              Har testat på två olika TV.
              Har testat olika spel
              Alla ger samma resultat, nämligen knaster i både kanalerna.

Det är ett internt fel på xboxen, men hur jag ska fixa det vet jag inte säkert. ...
              Någon som har haft denna problem och kan svara på min fråga?

Comment

Har varit med om dettta förut felet var RGB kabeln av hjälptes med att köpa en kvalitets kabel, om det varit internt hade du inte fått ut ljud alls. Kan även vara kontakten kolla om den e skadad på ngt sätt.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X