Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

xboxen läser inte skivorna...??

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• xboxen läser inte skivorna...??

Köpte nyligen en xbox o lämnade in den, satte in ett apple x chip. Den läser ändå inga brända skivor, orginal funkar dock. Vad är felet?Hur vet jag vilken dvd läsare som finns i xboxet utan o plocka isär det?

Tjena!
    Vad är det för brända skivor du använder? Vad jag vet så fungerar bara vissa Cd-R skivor till xboxen OM du har Samsungs dvd läsare. De är nog de enda som klarar av att läsa Cd-R. Dock tror jag att alla ska klara av CD-RW + Dvd formaten. Samsungs dvd läsare ser ut som en upponer vänd gubbe. Ett U i mitten sedan två hål på sidorna.

Comment

Originally posted by Newborn
      Tjena!
      Vad är det för brända skivor du använder? Vad jag vet så fungerar bara vissa Cd-R skivor till xboxen OM du har Samsungs dvd läsare. De är nog de enda som klarar av att läsa Cd-R. Dock tror jag att alla ska klara av CD-RW + Dvd formaten. Samsungs dvd läsare ser ut som en upponer vänd gubbe. Ett U i mitten sedan två hål på sidorna.
      tjenare!
      det är konstigt, köpe 10 spel på dvd-rw. bra skivor, dom funkar hos kompisarna men inte hos mig, har testat alla möjliga olika märken på cd-r (musik)men den läser inga. det är nog ingen samsung, släden ser bara ut som en rektangel rundad i änden, inga hål. ska fixa superdisc 3.6, men det löser väl inte problemet?
      //k-j

Comment

DVD-Rw kan vara knepigt att läsa på vissa spelare (tror det är thomson som strular mest med -RW)

-Anders-

Comment

min thompson funkar bra med dvd-rw dvd-r cd-rw alla märken jag har provat.men min brorsa har en samsung som läser dom flesta cd-r
          cd-rw men han har istället problem med vissa dvd-r och många dvd-rw.

Comment

Om du har Evolution-X installerat ska du ha ett program som heter "Config Magic" som ska ligga under Apps. I detta program kan du se vad du har för dvd-spelare.
            Du kan även låsa och låsa upp hårddisken i din xbox med programmet.
            XBOX
            X-ecuter 2.2 Lite
            X2_4983.06 Bios
            120GB HD
            SAMSUNG DVD

Wii 4.2E
            WiiKey 1.99 Beta firmware

Nintendo DSi XL
            M3i Zero

Nintendo 3DS

XBOX360
            Flashad Iextreme ??

Playstation 3

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X