Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp!!!!!!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp!!!!!!

Var nyfiken och öppnade min xbox som har ett x-ecutor 2.2 Lite chip installerad. Tog bort locket och såg hårddisken och dvd-romen. Ville inte ta bort dvd:en eller hårddisken för att titta vad som satt under så jag satte på locket igen och skruvade igen xboxen.
    Nu startar xboxen varken med chippet aktiverat eller avaktiverat, den bootar INTE med superdisc så jag vet inte vad det kan vara för fel.
    Va fan kan det bli för fel på en xbox när man bara lyfter bort locket och sätter dit det igen????????
    XBOX
    X-ecuter 2.2 Lite
    X2_4983.06 Bios
    120GB HD
    SAMSUNG DVD

Wii 4.2E
    WiiKey 1.99 Beta firmware

Nintendo DSi XL
    M3i Zero

Nintendo 3DS

XBOX360
    Flashad Iextreme ??

Playstation 3

Om du får någon felkod så skriv gärna den.

Kolla så alla kablar sitter i (både dvd och hårddisk).

Comment

Det stod felkod 05.
      Har skickat in den till stället som chippade xboxen. Hoppas att det går på garantin, eftersom jag chippade den för knappt en månad sen.
      XBOX
      X-ecuter 2.2 Lite
      X2_4983.06 Bios
      120GB HD
      SAMSUNG DVD

Wii 4.2E

Nintendo DSi XL
      M3i Zero

Nintendo 3DS

XBOX360
      Flashad Iextreme ??

Playstation 3

Comment

5 - kernel - Hårddisken är inte låst. Använd CONFIG MAGIC för att låsa hårddisken om du bytt hårddisk och vill kunna använda original BIOS.
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Kan inte använda "config magic" då xboxen inte kommer så långt.
          XBOX
          X-ecuter 2.2 Lite
          X2_4983.06 Bios
          120GB HD
          SAMSUNG DVD

Wii 4.2E

Nintendo DSi XL
          M3i Zero

Nintendo 3DS

XBOX360
          Flashad Iextreme ??

Playstation 3

Comment

Eftersom du får det felmeddelandet så har chippet lossnat eller av någon annan anledning slutat fungera. Jag tippar på att kabeln till den lilla "d0" punkten trillat av. Eller så har chipets switchmodul pajjat.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X