Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Boxen har låst sig

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Boxen har låst sig

Hej

Min box blinkar rött och grönt och skivan som sitter i vägrar att komma ut.
    Har försökt att locka med både glass,chips & godis men skivsläden vägrar att öppna sig.Vad är felet ???Och vad kan jag göra???
    Har ett X-ecuter 2 PRO chip monterat.

mvh Klas

Re: Boxen har låst sig

Originally posted by Klas
    Hej

Min box blinkar rött och grönt och skivan som sitter i vägrar att komma ut.
    Har försökt att locka med både glass,chips & godis men skivsläden vägrar att öppna sig.Vad är felet ???Och vad kan jag göra???
    Har ett X-ecuter 2 PRO chip monterat.

mvh Klas
    Antingen så har du flashat in något konstigt i chippet eller så har en lödning lossnat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Okej

Tack för svaren,skriver lite tydligare hur felet uppkom så kanske det är lättare att hjälpa mej.
      Detta hände när jag bytte ifrån port 2 till port 1,för handkontrollen.
      Jag bytte port för handkontrollen när spelet var igång så det känns som att någon lödning inte har släppt bara för att jag har bytt handkonrolls port.
      Men räcker det med att flassha om för att få ut skivan eller vad kan man annars göra?

Comment

Är inte riktigt säker hur det ser ut i Xboxen men vanligtvis finns ett litet hål under själva släden. Stoppa in ett gem eller något annat smalt så kan du tvinga upp DVDn utan ström!

Du måste kanske öppna Xboxen och ta ut DVDn för att hitta hålet..

Whopper

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X