Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HDD locking not supported

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• HDD locking not supported

Hej.

Någon som har någon aning varför det står "hdd locking not supported" när jag startar config magic? Har provat att låsa upp och låsa om vart annat. Har även provat att låsa i evo-x.

har ett lött x-bit med x2 4978 med stöd för stor hdd, hårddisken är en maxtor 300gb, senaste evo-x.

Desutom hänger sig boxen ofta när jag försöker starta om via handkontrollen och tar konstigt lång tid på sig att starta upp. X-et som man kan byta färg på visas under längre tid än vad som är normalt.

Tack på förhand
    /Jonas

Re: HDD locking not supported

Originally posted by Finkeln
    Hej.

Någon som har någon aning varför det står "hdd locking not supported" när jag startar config magic? Har provat att låsa upp och låsa om vart annat. Har även provat att låsa i evo-x.

har ett lött x-bit med x2 4978 med stöd för stor hdd, hårddisken är en maxtor 300gb, senaste evo-x.

Desutom hänger sig boxen ofta när jag försöker starta om via handkontrollen och tar konstigt lång tid på sig att starta upp. X-et som man kan byta färg på visas under längre tid än vad som är normalt.

Tack på förhand
    /Jonas

Jag har råkat ut för två maxtor 300GB som inte går att låsa. Min egen går bra att låsa. Jag har 2st på lager som jag skall försöka låsa, men jag är inte hoppfull. Verkar som om dom senare Maxtor 300GB helt enkelt inte har den funktionen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

ok.... det verkar ju inget vidare

det finns en guide på xbox-scene.com där man kan låsa disken manuellt i datorn. Tror Du att det kan vara en lösning?

Du vet inget angående problemet med IGR?

tack för hjälpen

Comment

Originally posted by Finkeln
        ok.... det verkar ju inget vidare

det finns en guide på xbox-scene.com där man kan låsa disken manuellt i datorn. Tror Du att det kan vara en lösning?

Du vet inget angående problemet med IGR?

tack för hjälpen

Jag vet hur man låser hårddiskar manuellt (atapwd borde fungera utmärkt...) och kommer testa det om de 300-giggare jag har på lagret vägrar låsa sig.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X