Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken version får man?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vilken version får man?

har läst lite trådar här och börjar känna att jag förstår det mesta men några frågor har jag kvar som jag känner att jag behöver veta innan jag köper något.
    Vilken version av xbox får man om jag köper en ny här i Sverige?
    Har fått för mig att det är V1.4 man får men är inte helt 100 på det så det vore snällt om man kunde få det bekreftat.
    Sen så ska man självklart chippa den och har funderat på ett x-bit men har läst att det inte funkar på V1.4 boxar men har även där hört att det gör det så om någon kunde svara ja eller nej på det så vore jag mer än tacksam.

EDIT: Går det att byta dvd läsare rakt av eller måste man göra något mer?
    Last edited by 0d1n; 2003-12-11, 17:54.
    //Odin

Re: Vilken version får man?

Originally posted by 0d1n
    har läst lite trådar här och börjar känna att jag förstår det mesta men några frågor har jag kvar som jag känner att jag behöver veta innan jag köper något.
    Vilken version av xbox får man om jag köper en ny här i Sverige?
    Har fått för mig att det är V1.4 man får men är inte helt 100 på det så det vore snällt om man kunde få det bekreftat.
    Sen så ska man självklart chippa den och har funderat på ett x-bit men har läst att det inte funkar på V1.4 boxar men har även där hört att det gör det så om någon kunde svara ja eller nej på det så vore jag mer än tacksam.

EDIT: Går det att byta dvd läsare rakt av eller måste man göra något mer?
    Det är lite gott och blandat, men mest 1.4 med thompson eller samsung dvd.

Det är bara byta rakt av.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Okej, men funkar x-bit till 1.4 då? lessen om jag är besvälig men vill bara vara säker innan jag lägger ut en massa pengar :P
      //Odin

Comment

Okej, men funkar x-bit till 1.4 då? lessen om jag är besvälig men vill bara vara säker innan jag lägger ut en massa pengar :P
        Det fungerar
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Var inne hos elgig förra veckan, de har massor av xboxar med tillverkningsdatum juli 2003 som jag antar INTE är version 1.5, om det nu var den version du ville undvika...

Comment

En från augusti 2003 då, vad kan det vara?
            Är en Thomson-läsare ombord iaf har jag sett!

Comment

Vilken DVD å HD får man?

med den här listan får du åtminstone veta vilken dvd å hd du får vid ett visst tillverkningsdatum...

http://xbox-linux.sourceforge.net/docs/versionsdb.html

Comment

för att det ska vara en v1.5 box man får vilket är det tidigaste datumet på dom ?

och vilken version vill man hälst ha tänkte på versions numret inte vilken disk eller dvd-rom
                Last edited by soyd; 2003-12-18, 22:15.
                v1.4, X-BIT, X2 v4980, 120GB, Samsung DVD

Comment

Re: Vilken DVD å HD får man?

Originally posted by dvraptor
                  med den här listan får du åtminstone veta vilken dvd å hd du får vid ett visst tillverkningsdatum...

http://xbox-linux.sourceforge.net/docs/versionsdb.html
                  den stämmer inte till 100% har kollat den mot ngr xboxar som sägs ha philips men har antingen thomson el samsung där ibland mina egena
                  "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Originally posted by soyd
                    för att det ska vara en v1.5 box man får vilket är det tidigaste datumet på dom ?

och vilken version vill man hälst ha tänkte på versions numret inte vilken disk eller dvd-rom
                    Mmm, det skulle jag också vilja veta, och vad ssm är skillnaderna mellan 1.4an och 1.5an

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X