Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hängning vid FTP

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hängning vid FTP

alltid när jag ska skicka över filer till boxen så hänger den sig. Använder LeechFTP. Skickar jag med mer än 1 slot åt gången så hänger sig boxen efter en stund. nån som vet vad det kan vara för fel? Är det nån inställning?

det har även hänt att den har hängt sig med 1 slot men det är efter ett bra tag.

Det var samma sak när jag lånade en kopis XB.
    Går det så vill man.

skaffa FlashFXP, det borde hjälpa.

Comment

jag upplever samma problem, men frågan är om det egentligen är bättre med flera trådar samtidigt. Då måste ju hårddiskarna (både i xboxen och pc'n) läsa/skriva från olika ställen på disken helatiden. Så jag har inställningen att det faktist går snabbare att överföra en fil itaget istället för flera samtidigt. Har du 100mbps nät så går det ju i 8-9MB/s och det är ju mer än tillräckligt.

Comment

Jag har upplevt sammma problem med min xecuter 2 moddade krysslåda. När man tankar över filer (använder CuteFTP pro) så hänger sig boxen ibland och man måste starta om överföringen. Testade mot en polares låda (han hade inte xecuter utan något annat) och det funkade klockrent... Är det något knepigt med xecuter måntro???

Comment

Prova att koppla ur brandväggen så brukar det funka bättre.

Comment

Jag har upplevt problem med den senaste evox så om ni använder den så prova en äldre version så kanske det funkar bättre.

Comment

Annars är ftp servern i XBMP bra...
              Start XBMP och se om ni får samma problem...

Comment

nått som jag gjorde var att byta bios till den senate xecuter å den senate evox dashen. starta xbox media player å börja ftp:a. får en hastighet på runt 7 MB/s
                Går det så vill man.

Comment

Om du endå startar XBMP när du ska ftpa så behöver du inte bry dig om vilken ver på dash du kör...

Comment

Jag upplever samma problem, har testat med åtskilliga ftp-klienter, och med multum med olika nätverksinställningar etc.

Det lustiga är, att problemet bara uppstår på 1 av 2 krysslåddor som jag har här. Det håller så sakteliga på att driva mig till vansinne!

All hjälp uppskattas!

Comment

Låter mer som drivrutinerna till NIC prova installera om det ta bort intsällningarna & NIC i kontrollpanelen boota om sätt in allt på nytt, starta upp på nytt igen se om det hjälper.
                      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av pege63
                        Låter mer som drivrutinerna till NIC prova installera om det ta bort intsällningarna & NIC i kontrollpanelen boota om sätt in allt på nytt, starta upp på nytt igen se om det hjälper.

Då jag körde med xbmc som ftp-server istället, så går det klockrent (än så länge iaf). Men tack för tipset, fortsätter det strula så ska jag testa.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X