Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Långsam överf PC -> xbox

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jag hade problem med långsam uppladdning till boxen (500 kb/s) när jag körde med flashfxp.
    Telia ADSL 2000, med boxen satt på statisk IP.

Installerade ett program som hete Webdrive och kör nu konstant 8 Mb/s till c:
    En annan trevlig bieffekt med det pogrammmet är ju att boxens disk blir synlig i utforskaren och man slipper köra igång ett ftp program.
    Man kan även editera eller skapa nya filer direkt från utforskaren, slipper alltså köra filer fram och tillbaka mellan PC/Box bara för att editera t.ex .ini filer.

Rekommenderas varmt

Comment

nja, gillar inte alls webdrive.

känns så himla onödigt att webdrive först ska kopiera de filer som ska skickas till boxen till programmets egen cache för att sedan skicka dem till boxen. suger hårt om man kör över lite större filer (200mb+)

Comment

Kör med Avalaunche som standard dash då
        Har jag gjort, betydigt trevligare.
        FTP:ar cirka 7 Mb/sek till F:
        Med Qwix så för jag över en 2.6 gb ISO fil till F: med 8.8 Mb/sek som genomsnittligt fart.
        Detta på en Maxtor 60 Gb disk.

Förresten, har du testat att ftp:a med Flashfxp 2.0?

Comment

Ja jag körde med en USB nätverksadapter och trodde det skulle gå smidigt. Trodde inte nätverksporten på Xbox klarade av 100Mbit. Det tog över 1 timma att ladda över 2gb med USB adaptern

Satte sen i nätverkskabeln i datorns nätverkskort och vips så hade samma fil laddats över på ungefär 3 minuter....snacka om skillnad. Laddar över med ungefär 8000kb/s istället för 600kb/s......

Körde med Avalaunch och Qwix ifrån datorn.....

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X