Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox needs service - Felkod05

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox needs service - Felkod05

Jag satt och lirade ett spel på min xbox. Sedan stängde jag av den och därefter satte jag på den igen. Då börjar det blinka rött och grönt på eject-knappen. Den vanliga introt på skärmen kommer upp. Alltså den animerade gröna xbox-loggan. Sen kommer felmeddelandet:
    Your xbox needs service och felkoden är 05. Det skulle syfta på att nånting med hårddisken är kajko men den spinner upp som den ska och det verkar inget konstigt med den.

Jag har ett Matrix-chip och kör XBMP som dash.
    Jag har en 20GB hårddisk installerad.

Hjälp! Hur kan detta bara hända "out of the blue"
    Jag har inte flyttat xboxen på sistone heller.

Nu testade jag att sätta igång boxen igen efter 10 minuters vila. Och nu fungerar det

Men nu hade det ju varit bra att få reda på varför detta händer.
    Är det något tillfälligt fel eller kan det vara nåt annat som håller på att pajja??

Mvh

Dennis

Comment

Originally posted by Dennis Persson
      Nu testade jag att sätta igång boxen igen efter 10 minuters vila. Och nu fungerar det

Men nu hade det ju varit bra att få reda på varför detta händer.
      Är det något tillfälligt fel eller kan det vara nåt annat som håller på att pajja??

Mvh

Dennis

Din hårddisk är inte låst, då kan inte boxen boota från den med originalbios. Anledningen till att den använde originalbios är att ditt matrix glappar på den lilla lilla d0 punkten
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X