Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NEC 1300 - Samsung

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• NEC 1300 - Samsung

Har lite problem med brända DVD filmer...
    Jag har en Nec - 1300 brännare och en samsung läsare i X - boxen.
    Har provat att uppgradera brännaren, men verkar inte hjälpa.
    Har brännt med Verbatim DVD+r och 3T pro DVD+r skivor.
    Det roliga är att jag brände en ISO på ett spel och den funkade.
    Min fråga är nu, varför funkar inte filmerna??, sätter jag i dom i datorn funkar dom helt perfekt i båda mina läsare.

Skall man använda dvd-r? Vill gärna fråga, då det känns ganska onödigt att sumpa skiva efter skiva.

plz HELP!!

//bridgeman//

Av egna erfarenheter så fungerar - bättre än + med en samsung dvd.

Använder själv en NEC 1300 för att bränna

Comment

Har bytt skivor och kör nu med DVD-R, har funkat 100% hittills!

Comment

Jag har brännt en del dvdfilmer och märkt det att man absolut inte ska använda Nero. Finns mycket bättre program som t.ex dvd-decrypter som är freeware, finns på www.dvddecrypter.com. Annars finns juh Alcohol 120 med.

Comment

Ni som brännder DVD-filmer:

Laddar ni ner DVD-R Releaser eller bränner ni från en orginal retail skiva?

Jag frågar för de gånger ja har velat kopiera en hyrfilm har det varit DVD-9. Är de flesta filmer som släpps på DVD idag dubbellager eller? Det går ju att ladda ner DVD-R Releaser som e rippade att passa DVD-5 men då e ju oftast bilden downsamplad och extra material borttaget...

Comment

Jag bränner oftast sånna dvd-r releaser jag laddat ner. men det går även att bränna vanliga dvd9 till dvd5, men det e lite meck me de. man måste ta bort en del. finns finfina guider på http://www.dvdrhelp.com . själv använder jag dvddecrypter till att rippa in vobsen till hårddisken och sen dvd2one för att rencode och ta bort extramaterial.

Lycka till!!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X