Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min Box Vägrar Spela Upp DVD-filmer

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Min Box Vägrar Spela Upp DVD-filmer

Hejsan !
    Jag har en chippad X-box med senaste Evolution-X chippet. Jag vet inte om det är något fel på Boxens inställningar eller vad problemet är men när jag stoppar in en DVD-film i boxen och trycker på LAUNCH DVD så börjar den ladda och går tillbaka till menyn. DVD-fjärrkontrollen och sändaren verkar fungera bra annars vad kan problemet vara ???

kolla din evox.ini fil & se vad din DVDPlayer pekar på sätt in:
    DVDPlayer = "f:\apps\dvdx_v2\default.xbe"
    och sätt AutoLaunchDVD = Yes

beror nu på vilken partion du har dina apps på jag har på F:
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Jag har ingen koll alls hur öppnar man den filen ? Och måste jag koppla boxen till en dator ???

Comment

Jepp... och sedan ansluta med en ftp-klient. Så ligegr filen på c: !

Comment

Det går inte att köra filmer varken via Launch DVD, DVD-x eller MS Dashboard. Måste jag ta en nätverkskabel och koppla till X-boxen och gå in på C:/ via PC:n och ändra i filen som du skrev ???

Det går inte att ändra inställningarna via något program på själva X-Boxen ?

Jag har provat ställa in den på AUTOLAUNCH DVD men då försöker den starta igång DVD-filmen och återvänder till huvudmenyn om och om igen.
          Last edited by Kalander; 2004-01-08, 22:38.

Comment

Jepp det måste du ha! Antinegnanvänder du dig av vanliga nätverkskablart och hopplar via en hub/switch/router... eller så kör du med en "twistad" kabel direkt från PC:n till xboxen!

Lycka till!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X