Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hmm... fel?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• hmm... fel?

Har satt i ett aladdin advance 64, lödningen kändes helt ok..
    Sen när jag testar xboxen, håller in startknappen 2 sec så blinkar den orange några sekunder sen grönt o det blir ingen bild, helt svart.. har jag en bränd skiva (spel eller superdisc) så åker släden bara ut, inget felmedd eller nått..

Måste man flasha bios på nått sätt för att det ska funka?

Boxen funkar normalt i normalläget, får upp menyer o så...

Ta bioset X-ecuter 2 4980.06, döp om filen till bios.bin, bränn bios.bin och 100mb skräpfiler på en cd-rw. Använd bara 8.3 tkn filnamn i brännprogrammets inställningar, inte joliet. Stoppa i när luckan öppnas, stäng luckan, vänta tills boxen stänger av sig. Starta boxen igen och sätt i superdisc istället. Får du error 13 så boota om en gång till.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi
      Ta bioset X-ecuter 2 4980.06, döp om filen till bios.bin, bränn bios.bin och 100mb skräpfiler på en cd-rw. Använd bara 8.3 tkn filnamn i brännprogrammets inställningar, inte joliet. Stoppa i när luckan öppnas, stäng luckan, vänta tills boxen stänger av sig. Starta boxen igen och sätt i superdisc istället. Får du error 13 så boota om en gång till.

Ok...
      men är det normalt att det blir svart när man bootar på chipet, innan man gör bios uppd?

Comment

Ja, det är normalt om chippet har cromwell bios och boxen är version 1.4 eller senare (med focus videochip)
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X