Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hdd byte te Evox Ligthchip??

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hdd byte te Evox Ligthchip??

tjo!!
    fråga: har ett Evox Lightchip i boxen och undrar om man kan byta te en större hdd med detta chip??
    om inte kan man sätta i ett nytt chip. t.ex. X.B.I.T och ha kvar det gammla chippet i??
    Hansi ja behöver dej............
    too bad man...

bara du har ett tillräkligt nytt bios på chippet (evox 2.4 tror jag) så funkar det fint att byta.

Comment

Har ett evo-x light chip som inhandlades i april 2003 (om jag inte minns fel).. med detta funkade det alldeles utmärkt att byta HDD..

Lycka till
      Whopper

Comment

ok ska höra mej för nvicket bios det är.....tack för de snabba svaret
        too bad man...

Comment

ööh hur får man reda på vicket bios man har i chippet?????
          too bad man...

Comment

kolla under bios i System utils>Settings i Evox. Annars kan du ju bara flasha om till ett nytt bios tex Evox M7 eller Xecuter 4983.

Comment

Original inlägg av king_of_vinkel
              ööh hur får man reda på vicket bios man har i chippet?????
              Du kan ju lägga till dessa taggar i din evox.ini fil se under [Skin_Original] då synd det i evoxdashen:
              <BIOSVer> = BIOS Version
              <KERNELVer> = Kernel Version
              <Name> = 'Remote X'
              "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X