Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken komponent på LHA1 på PCB:n?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vilken komponent på LHA1 på PCB:n?

Hej allihop. Är ny och hoppas att detta garvade forum skall kunna lösa mitt problem.

Jag råkade ha sönder en komponent till Video-OUTen när jag servade en xbox nyligen. Den verkar endast påverka RGB-bilden (som bara rullar, men har färg...) då S-video fungerar fortfarande.

Frågan är: "Vilken komponent är det som har gått sönder?"

Den komponent som gick sönder är svart och sitter alldeles ovanför mitt "Conexant Video Encoder"-chip (xbox v1.0) på plats L4A1. För att beskriva var det sitter lite närmare så finns den alldeles till höger om de tre R27J-komponenterna som finns på platserna L4A2-4.

Jag hoppas på att det är en billig komponent så att det blir billigt att laga!
    Är det någon som sitter inne med samma xbox och vet svaret eller som kanske har en länk till var det finns service manualer eller pcb-layouter, krets-scheman, ja ni vet osv.

tack, denne

If All Else Failes...vi tar en administrativ avgift på 200:- + 49:- frakt för att löda loss och skicka de flesta små komponenter från XBOX, PS2 osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Det ser ut som följande:

länk (om bilden inte visas):
      http://hem1.passagen.se/daniel.bergh/xbox/desc.jpg

Kanske det hjälper någon att hjälpa mig?

mvh,

Denne
      Last edited by denne; 2004-02-17, 06:37. Anledning: fixad bild (förhoppningsvis)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X