Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

aladdin adv.32 i en Xbox 1.4 problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• aladdin adv.32 i en Xbox 1.4 problem

Hej,
    Har lött i Aladdin adv.32 3 ggr nu. och jag menar att alla trådar sitter som dom skall. (borde ju fått olika fel från gång till gång annars). Jag menar att det är en 1.4 med Focus, men jag har provat att löda enl. 1,5 för säkerhets skull.

Den startar normalt och allt fungerar som det skall med lätt tryck på power. tid och datum är sparat som det skall i detta läge.

Vid 1sec. tryck så blinkar den grön gul röd, boxen slocknar sedan, för att automatiskt starta om med blinkande grön lampa efter 1 sec. Den stannar sedan alltid på tids-inställningen.

Är det då riktigt monterat? Och jag bara saknar flashning?
    Eller är det något som är fel?
    Tacksam för svar då jag kan läsa att fler har liknande problem.
    MVH / Gigante
    Last edited by Gigante; 2004-02-14, 01:35.

Varför monterar du som på en 1.5 när du inte har en 1.5? Montera chippet som det skall monteras istället!

Enligt en av våra medlemmar i forumet som mätt upp de publicerade 1.5-ritningarnas 3.3V punkt så har den punkten visserligen 3.3V MEN det är en stigtid (dvs det tar ett tag innan det blir 3.3V) vilket får chippen att balla ur.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Prova även att skippa alla kablar från chippet förutom de som löds direkt till lpc-punkterna. Löd sedan från d0 (på moderkortet) till jord (på moderkortet). Den kabeln skall alltså inte gå till chippet alls.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Har nu provat detta.
        Resultat:
        Grön lampa, stängs av...blinkande grön, stängs av...rödgrön blink....och ingen bild på tv´n.
        Altså samma problem som ett tidigare inlägg (9 rader längre ner): http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=12681

Hoppas vi löser detta....Fler förslag?

Comment

Löd lpc-punkterna bättre.

Comment

SAmma jag Gigante

Hej Gigante ,jag har exakt samma problem jag,, och jag har Väldigt bra lödvana ,,jobbar som elektriker ,vad är nu detta Stänger av sig 3ggr sedan startar den blinkar rött grönt.jag har lödit lpc punkterna klockrent både ytlödning samt testat kablar, lödit D0 från moderkortets baksida till jord. ,,Måste kommit ut ngn konstig revision av boxar nu ,jag ser alldeles för mkt av detta problem ute på nätet nu,OCH DETTA MÅSTE LÖSAS,Då jag nu köpt chipp för ca 1000kr.
            Snälla var med och hjälp alla som kan jag har en xbox 1.4 med videochippet FOCUS,,Maskinen är tillverkad i China ,,Samt mitt orginal bios gjort i Singapore bioset heter M29F002BT7ON1.
            Kolla din Orginal bios Gigante om du har samma som jag kretsen ovanför Lpc bussen,kolla om det står samma som jag.

m.v.h Hampus
            (3 dagars ban, kringgått *-filtret)

Comment

Det står M29F002BT7ON1 på min också.
              Köpt i på Elgiganten om dom nu importerar från egna kanaler?
              Jag har också mätt lödningar och kablar till LPC, provat att löda om dom kollat överledning.
              Desperat som man är så börjar man leta och prova andra saker (t.ex. 1.5-beskrivningen) Men inget verkar hjälpa...

Comment

hej

kan du adda mid på din icq???vad har du för icq nr så kan vi lösa dett problem

Comment

Orginal bioset

Hansi ,du som jobbar med detta kan du kolla upp om de maskinerna som vill krångla har detta orginal bios M29F002BT7ON1
                  Verkar ju vara ngt riktigt skumt med dessa maskiner,, har 3st Alladin advance chipp hemma nu he he (trodde det var fel på chippen).

m.v.h Hampus

Comment

Har inte ICQ, och du har ju samma problem som mej, utan att lyckats lösa det, förstår inte varför chatt mellan oss skulle lösa problemet (blind leder en blind)? I forumet hoppas man ju på att någon som löst problemet svarar.
                    Har du MSN? min adress är a@svgo.com .

Comment

Hur skulle den bete sig, om det nu bara är Aladdin-chippet som är blankt och måste flashas?

Comment

Original inlägg av Gigante
                        Hur skulle den bete sig, om det nu bara är Aladdin-chippet som är blankt och måste flashas?
                        Ni måste låsta upp hårdisken först för att det ska funka. min polare hade samma problem han har alladin chipet
                        han med
                        Last edited by q_x2; 2004-02-14, 15:59.
                        Är det Nån Som Har Swap Magic Disc v3
                        Breaker Pro eller vet vart man få tag på dom cd skivorna... Jaget är Kanska intresserad Finns det nån affär i sverge .?

Comment

ifall ni använder config macig för att låsa upp hårddisken :OBS
                          lås ej med samma program utan använd evoloution x för då kan ni låsa när ni vill
                          boxen bör va mer lätt hanterlig nu .. Alladin chip är mer anpassat för privat flashing

Viktigt :lås disken sen
                          Är det Nån Som Har Swap Magic Disc v3
                          Breaker Pro eller vet vart man få tag på dom cd skivorna... Jaget är Kanska intresserad Finns det nån affär i sverge .?

Comment

Jag har letat lite...
                            För att låsa upp den med Config magic, så måste jag väl få igång den först? (rätta mej om jag har fel)

Comment

Har nu också provat att montera i en annan tom PC-hd (som inte är låst av Xbox) och den beter sig exakt lika (startar 3ggr,blinkar gult/grönt, för att sedan blinka rött/grönt).

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X