Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frågor om X-Ecuter 2 Lite PLUS+

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Frågor om X-Ecuter 2 Lite PLUS+

Jag funderar på att köpa ett X-Ecuter 2 Lite PLUS+ och har lite frågor om detta chip:

1. Är det exakt som ett X-Ecuter 2 Lite version 2.3b förrutom att det är lödfritt.

2. Jag har läst att vissa är skeptiska till lödfria chip. Varför?

3. Är det nån som har några erfarenheter (dåliga/bra) av detta chip som de vill dela med sig av?

Tacksam för svar!

1: Ja
    2: Det är en McGyverlösning med fjädrande stift (pogopins) som skall ha kontakt där man normalt löder ett chip. Fungerar utan minsta problem för vissa, glappar för andra, och har nog orsakat fler förstörda xboxar än chip som man löder in eftersom denna typ av chip ofta köps av personer som inte skall rota själva i elektronikprylar.
    3: Det får andra svara på.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av haagel
      3. Är det nån som har några erfarenheter (dåliga/bra) av detta chip som de vill dela med sig av.
      Har testat 4 olika chip men kan säga att jag är mycket nöjd med X-Ecuter 2 Lite 2.3b chipet med det slipper du en massa missförstånd som många har med andra chip men smaken är som baken, jo en sak till köp inget PLUS chip bara problem med lödd fria chip.
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Ok. Hur svårt är det att löda? Har hört vissa säga att det är lätt men jag tycker det ser pillrigt ut. Man vill ju inte gärna paja X-boxen... Klarar man det även om man bara har lite lödningserfarenhet (lite enklare elektronikbyggsatser mm)

Comment

Min 8-åriga dotter klarar av det...
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ok =)

Jag har några frågor till:

1. Har jag förstått det rätt att chippet i princip är en extra lagringsplats för bios?

2. Ligger orginalbioset kvar som vanligt på moderkortet?

3. Om chippet av någon anledning skulle krångla kan man då bara stänga av chippet med switchen och köra med det vanliga orginalbioset utan problem?

Comment

1: Ja
              2: Ja
              3: Ja

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X