Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HÅrddisk Val?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• HÅrddisk Val?

VILKEN AV DEM E BÄST...KOSTAR UNGEFÄR LIKA MYCKKE

SAMSUNG SPINPOINT V80 160GB 5400RPM ATA/100 IDE

HITACHI DESKSTAR 7K250 160GB 7200RPM ATA/100 8MB

MAXTOR DIAMONDMAX PLUS-9 160GB 7200RPM ATA/133 8MB

SEAGATE BARRACUDA 7200.7 160GB 7200RPM ATA/100 8mb

har märkat att dem som e 8mb e 100 kr dyrare varför? spelar de nån roll?

va e de för skillnad me 7200rpm och 5400rpm?
    och vilka av dem kan man låsa upp??

Av det lilla jag vet och om jag förstått de rätt så klarar du dig med en 5400rpm gott å väl till boxen och 8mb cahe har du inge behov av heller till xboxen.
    Men Hansi vet nog mer, men jag tror det kvittar helt å hållet.

Skulle själv köpt Maxtor, de är enligt mig bra kvalitet. Men alla tycker nog olika och har egna erfarenheter.

Comment

ojoj svara på en minut! sjysst...men ja väntar på mer svar för att va på den säkra sidan

Comment

Snabba svar är bra, sökfunktionen är också bra

http://forum.psxcare.com/support/sho...h%E5rddisk+val

Comment

de står kapacitet upp till 200gb betyder de att man kan använda 200gb??

e de viktigt att låsa upp hdd o vilken av dem e upplås bar

Comment

Seagate diskar alstrar i regel mer värme enligt min erfarenhet.
            Ver 1.4 <> SmartXX v2
            LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
            IR-Mod<>XBMC

Comment

va menar du me alstrar....vilken rekomenderar ni

Comment

Original inlägg av dizazter-mazter
                va menar du me alstrar....vilken rekomenderar ni
                Eftersom disken sitter monterad i en plastvagga med dålig kylning i XBox så bör man välja en disk som inte alstrar (avger) så mycket värme. Hög värme under lång tid förkortar livslängden på HD:n.
                Därför kan jag rekomendera att INTE köra på en seagate om du ska ha den i XBox:en. I en PC däremot fungerar seagate bra, är i regel närmast ljudlösa.

En 7200 varvs disk läser data snabbare än en 5400 varvs men det lär vara en marginell skillnad när du kör dem i din XBox. Cache minnet spelar inte heller så stor roll eftersom man har mest nytta av det när man läser och skriver till disken mycket.
                Ver 1.4 <> SmartXX v2
                IR-Mod<>XBMC

Comment

Anledningen till att den blir varm e själva plastvaggan men den kan man göra vid så att det cirkulerar luft mellan, men att man skall hålla sig borta fr den märket av Hd är rena BS, har själv en sådan HD i en xbox utan som helst problem med värme el ngt annat. Hur du kan göra med vaggan kan du se på min sida om du klickar på mitt namn.
                  "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

jag fattar ingenting av din sida kan du ge mig länk plzzzzzzzzzzzzzzzzz....men om man inte fixar plastvaggan hur länge funkar hdn då???????

Comment

dizazter-master, du kan använda sökfunktionen lite mer tycker jag. Dina frågor har varit uppe många gånger förr.

Men men, det du kan göra är att när du byter hårddisk är att samtidigt byta fläkt till en 80x80-fläkt, då får du bättre kylning på boxen och även en tystare box. Det är dock lite sågande i hårddiskvaggan för att få plats, men det går rätt lätt. (och återengång använd sökfunktionen för mer info och bilder kring detta)

Annars tycker jag du bara ska köpa en hårddisk, det är inte så jävla noga helt enkelt. Köp en stor och billig av hyfsat känt märke så blir det nog bra.
                      Jag kör själv med en Wester Digital, men stoppade en Seagate i en kompis box. Båda funkar bra.

Comment

tro mig ja har använt den men de passar inte in me mina problem...vill inte mecka i onödan me boxen så ja avstår fläkten

ps dizazter-maZter inte dizazter-maSter

Comment

Original inlägg av pege63
                          Anledningen till att den blir varm e själva plastvaggan men den kan man göra vid så att det cirkulerar luft mellan, men att man skall hålla sig borta fr den märket av Hd är rena BS, har själv en sådan HD i en xbox utan som helst problem med värme el ngt annat. Hur du kan göra med vaggan kan du se på min sida om du klickar på mitt namn.
                          BS??? Har du gjort några tester som styrker ditt påstående?
                          Det är allmänt känt i PC branchen att Seagate blir varamare iallafall!
                          Ver 1.4 <> SmartXX v2
                          IR-Mod<>XBMC

Comment

spelar inte så stor roll va ja hört

Comment

har en seagate 120 gb 7200 8 mb och den funkar bra än så länge, ett plus för att den är väldigt tyst.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X