Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Död Xbox (ej samma som alla andra)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Död Xbox (ej samma som alla andra)

Har sökt som tusan bland diverse trådar efter detta felet, men hittar inget...

Har hjälp en kompis att löda in ett executerchip och allt har fungerat bra, tills idag, då han fick hem hårddisken och på egen hand stoppade in den. När jag sen hämtade upp Xboxen för att formatera, intallera m.m på den nya hd´n så fungerade ingenting...

När man trycker på powerknappen så blinkar dioden på switchen samt de på shippet till, men eject knappen lyser ingenting och inga fläktar eller något surrar till....

blinket varar i en kort kort sekund.... har provat att skruva bort det mesta, snart bara moderkort och nätagg kvar, troligast är det väl där felet sitter då...

Eller är det någon som varit med om detta felet tidigare? Eller ännu bättre, någon som har en lösning på det?
    Som sagt, chippet fungerar och allt har varit ok, det hände när han byte hd...

Mycket tacksam för svar

hårddisken strappad rätt?

jag fick ett liknande fel häromdan när jag monterade hårddisken..
    jag hade glömt att strappa disken som master. satt den som slave.
    så det krockade med DVD spelaren..

vad händer om ni sätter tillbaka orginal HDD'n ?

Comment

Jag ska prova det, men det borde ju hända någonting mer... jag har ju provat att koppla bort hårddisken och dvdn helt, det blinkar inget rött grönt då heller...

det enda som ger något livstecken över huvud taget är dioderna från chippet & switchen...

Comment

Har nu provat att byta nätagg med MIN xbox, och då fungerade det, så jag antar att problemet är funnet...

Comment

mystiskt

okej. bra att ni hitta felet. men mystiskt att nätagget är trasigt. måste blivigt nåt överslag på skiten.

vad kostar ett nytt?

Comment

750:- här hos psxcare. http://www.psxcare.com/product.php?xProd=122&xSec=35

Comment

En fråga, Fungderar alla versioners nätagg med varandra om de har 2 raders nätaggs kabel ?

Comment

ja det gör den så länge det är PAL
                "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X