Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trasigt chip?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Trasigt chip?

jag lånade ut mitt chippade xbox till en kompis och han råkade trycka på xboxlive, sen "låste" sig spelet och när jag startar om så kommer jag inte till evolution x, utan till den vanliga xbox menyn.
    Ska tilläggas att jag har lödfritt chip....kan det ha lossnat?

Original inlägg av abc_1234
    jag lånade ut mitt chippade xbox till en kompis och han råkade trycka på xboxlive, sen "låste" sig spelet och när jag startar om så kommer jag inte till evolution x, utan till den vanliga xbox menyn.
    Ska tilläggas att jag har lödfritt chip....kan det ha lossnat?
    Installera om evoxdashen fr SD3.7rc8
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

...och uppdatera bios till senaste
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

tyvärr klantadfe jag mig och öppnade boxen, tog loss chipet och satte dit det igen för jag tänkte att det var i fel läge...
        Nu när jag startar så blinkar det röd/grönt och står nåt liknande ditt xbox måste lämnas in på service"

Vad har jag nu pajat?

Comment

...vilken...kod...i...övre...vänstra...hörnet....
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Satte du tillbaka det på rätt håll??

Comment

varför i hela friden tog du loss chipet?

Comment

Trodde att det satt fel...
                Felkoden är 05.

Comment

05 betyder att hårddisken inte är låst. chippet startar antagligen inte eftersom att där spelar det ingen roll om hårddisken är låst eller inte.

vad har du för chip?

Comment

Japp, chippet har lossnat.

Comment

Jag vet allvarligt inte vad jag har för chip, köpte spelet begagnat.
                      när man startar spelet så står det xecuter 2, men det är väl bara vilket bios jag har...

Comment

kolla här om du känner igen chipet:

http://www.psxcare.com/section.php?x...1f493657c137be

det är mest troligt att du har X.b.i.t eller Xecuter 2 lite. öppna boxen och se till att chippet sitter i ordentligt.
                        ps. xboxen är inget "spel".

Comment

ps. xboxen är inget "spel".
                          xakt det är en konsol
                          Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
                          respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
                          Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
                          http://945gl.no-ip.org
                          #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X