Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dual Layer-brännare, Nec-2510?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Dual Layer-brännare, Nec-2510?

Var just på väg att beställa en Nec-2500, verkar ju vara en bra brännare enligt vissa trådar på detta forum, priset är ju inte heller fel.
    Såg då att det kommit en Nec-2510 som klarar av Dual Layer, en bra sak för framtiden. Skivorna finns knappt att få tag på och är ruskigt dyra ca: 100:-/st. Har också hört att 2510 är exakt lika som 2500 fast med en annan firmwire. Men till mina frågorna.

Är det någon skillnad på t.ex. Nec-2500 och Nec-2500 A. Varför har några A i beteckningen och några inte, skriver vissa försäljare inte ut A'et i beteckningen, eller?

Visa säger att man måste uppgradera firmwire på Nec-2500 för att få billiga skivor att funka korrekt, stämmer det? och gäller det också Nec-2510?
    Vill hellst slippa hålla på med sånt, om det går.

Om någon har några andra tips angående detta så vore det schysst.

Förlorar man garantin om man uppdaterar till en nyare firmware.

Comment

Original inlägg av KrillKill
      Flesta fall så gör man det.
      Bättre och köpa 2510 direkt då det inte skiljer mycket i pris.

Comment

Jag tänkte köpa nec-2510 men den kanske också behöver uppdateras för vissa skivor. Tänkte köpa dvd-r bulkpaq 4x, men det borde ju funka bra till den brännaren, och min thompson-dvd till Xboxen.

Comment

skaffa dig en 2500a .. och eftersom det ännu inte finns några dual-layer skivor att tala om så kan du åxå vänta med att lägga in 2510ans firmware tills dess. Då har du ju även en tid på dig att testa brännaren med garantin kvar !

Comment

Finns ute nu i enstaka databutiker
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Pege63: Men vad kostar dem då ?
              Ta en titt på Guider eller sök före ni ställer frågan. Tack.

* 1 Xbox360 V0078FK
              * 2 Xbox V1.3 / V1.4
              * Playstation 2, Playstation 1, Gamecube, Super Nintendo, Nintendo

Comment

Köpte min för 929:- ligger kring ca: 850-1000:- bereonde vars man köper.

Comment

Inte så dyrt! Men vad kostar Dual-Layer skivorna då ?

* 1 Xbox360 V0078FK
                  * 2 Xbox V1.3 / V1.4

Comment

Verbatim ligger på en 118-128:-/st beror på vilken affär du väljer
                    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Fi fan vad dyrt! Blir inte många sådana förrän dem går ner i pris!

* 1 Xbox360 V0078FK
                      * 2 Xbox V1.3 / V1.4

Comment

Original inlägg av KrillKill
                        I vissa fall, beror väll på om du sätter in en orignal eller en hackad firmware. Men de kan vara svårt för butiken man köpt brännaren av att se om man har en hackad firmware ifall brännaren går sönder.

Comment

Tror du att vi som står i butik inte vet något alls eller?
                          Tänk om kära du...........

Comment

Precis, brukar vara så

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X