Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fråga om Org HD till XBOX...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga om Org HD till XBOX...

Hej.

Funderar skarpt på och beställa en XBOX med Smartxx chip av er. Har dock 2 frågor.

1) Vid val av HD så står det alternativet "XBOX standard hårddisk (8-20GB)"
    Jag trodde org. HDn bara fanns med 8 Gb. Om man nu kan få hela 20 Gb,
    vart väljer man det vid beställningen?

2) Har ni sluat med 5400 rpm diskar eller är dom bara slut för tillfället ?

Tack på förhand.

1. det är en lotteridragning vilekn disk man får...... å jusst 20gb är väääääääääldigt sällsynt.... 10gb därimot är mer vanligt.....

2. kan itne jag svara på men...... står väl "tillfälligt slut"?
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Varför vill du ha en 5400rpm disk när du kan köpa en 7200?
      SnIpPaWaLf HaS EnTeReD ThE BuIlDiNg

Comment

Original inlägg av sniperwolf
        Varför vill du ha en 5400rpm disk när du kan köpa en 7200?
        5400 låter väl mindre? Sedan tror jag inte att xboxen gör så stor märkbar skillnad i hastighet mellan dom

Comment

7200 går ju naturligtvis snabbare eftersomd en snurrar snabbare, har du då en ide133 kabel så borde det ju gå snabbare när du kör över nätverk och sådant.
          SnIpPaWaLf HaS EnTeReD ThE BuIlDiNg

Comment

jag har en 7200rpm med standrard kabeln (ATA33) det går i 10mb/sek i mitt 100mbits nätverk så.... (max hastighet)
            det gör ingen skillnad i boxen på 7200rpm å 5400rpm..........

edit: jag har även prövat med en ATA133 kabel....... ingen skillnad förutom att man fick vika å vika å vika innan den passa............
            Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
            respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
            Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
            http://945gl.no-ip.org
            #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Original inlägg av sniperwolf
              7200 går ju naturligtvis snabbare eftersomd en snurrar snabbare, har du då en ide133 kabel så borde det ju gå snabbare när du kör över nätverk och sådant.
              I rätt miljö märker man kanske hastighetsskillnaden, men som jag nämnde tror jag inte det märks i just en xbox

Comment

Det är tveksamt om vi tar in 5400rpm diskar igen, 7200rpm diskarna blev billigare så stället jag handlade från slutade med 5400.
                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Högre varvtal är bra när man ska läsa in stora sekvensiella filer, typ 100Mb och större. Tex när man kopierar en film (ligger vanligtvis runt 700-800Mb) från en disk till en annan på datorn. Skickar man däremot filen över nätverk så är det i nätverket flaskhalsen ligger och då spelar det ingen roll hur snabba diskar man har.
                  Spel brukar bestå av många mindre filer som datorn eller XBoxen läser in lite varstans ifrån på disken då är det söktiden som är avgörande (läsarmens rörelse över skivan). Visst får man en viss prestanda förbättring med högre varvtal men man märker förmodligen ingen större skillnad.
                  Ver 1.4 <> SmartXX v2
                  LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
                  IR-Mod<>XBMC

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X