Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med bilden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med bilden

Tjena! Har en xbox som jag köpte i julas, chippad med xenium och en 160g hd.. problemet är att det inte kommer någon bild till tv:n men xboxen startar normalt och den spelar ljuden.. har testat att byta till en annan kabel men det är samma..ingen bild bara ljud. Den satt i när åskan slog ner hemma och hela huset slocknade (bor på landet) men min dator som också satt i klarade sig.. den ger heller inga felmedelande med dioden. nån som har någon ide?

Prova en annan TV, kan juh vara så att den pajjat? Eller har du kopplat in andra grejor i scarten?

Comment

har provat 3 olika tv...

Comment

Låt den stå utan strömsladd i 2 dygn.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ja hade samma problem , de kom ljud men igen bild .. ja skulle precis köpa ny scart sladd men så upptäckte ja att på själva kontakten satt den röda sladden i vita hålet och gula i röda osv... syrran hade lånat xboxen när hon skulle köra bilspel med sin kille ute på landet....

Comment

HAHA, GuttA!... hoho.. hihi... PFLAHAHAHA!
            Xbox 1.3
            SmartXX 4M
            EvoX
            Orginal HDD

Comment

Skulle nog provat Enigma video mode selector både före och efter att man haft ute sladden ett bra tag.

Comment

Original inlägg av odin
                Skulle nog provat Enigma video mode selector både före och efter att man haft ute sladden ett bra tag.
                Precis. Jag har varit med om samma sak men det kom till när jag testade ett bränt spel. Boxen ställde om sig till ett eget videoläge som "inte finns". Skickade iväg den till PSXCARE eftersom ingen då visste vad felet kunde bero på. De körde iaf bara Enigma och det funkade perfa
                Välkommen hem till min enkla boning

Comment

ok, men kan man köra enigma när man inte får upp någonting på tv:n? inte ens när den laddar bios...Var får man tag i det då?

Comment

du behöver ingen bild för att köra enigma.. Bränn det på skiva sen trycker du på A-knappen för PAL och B-knappen för NTSC. Eller så var det tvätom
                    Välkommen hem till min enkla boning

Comment

Original inlägg av Belsebubben
                      du behöver ingen bild för att köra enigma.. Bränn det på skiva sen trycker du på A-knappen för PAL och B-knappen för NTSC. Eller så var det tvätom

Vänta tills den bootat klart bara!!!

Finns på de vanliga ställena att hitta.

Comment

har testat med enigma och det händer inget..blinkar inte ens till i tv:n, jag kör ju avalaunch så skivan startar inte av sig själv, men jag trycker upp flera gånger så man kommer överst i menyn där dvd ikonen är och sen trycker jag A då läser den ju från skivan sen väntar jag typ 1 minut eller nåt och trycker A igen då borde det väll fungera? vad är det som händer med boxen när den får stå i två dagar utan ström? töms eeprom minnet eller?

Comment

den "tappar minnet"..... dvs att klockan blir nollställd. vissa inställningar försvinner.... förhoppningsvis så fixar sig bilden då med.....

men inte tar det 2 dar?? min tappar minnet när den har vart strömlös i 3 timmar typ.......

lr har jag missuppfattat nått nu ? Hansi ?
                          Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
                          respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
                          Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
                          http://945gl.no-ip.org
                          #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Exakt hur lång tid det tar vet jag inte, och det beror på hur länge den varit inkopplad. Över natten brukar räcka. Riktiga surboxar låter vi stå över helgen. Hjälper inte det så monterar vi ett SmartXX chip, vars EPROM-funktioner brukar fixa de flesta skumma problem.
                            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

jo det är juh skitsamma hur lång tid det tar....
                              men man gör väl så för att boxen ska tappa minnet va? d va det jag va lite osäker på
                              Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
                              respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
                              Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
                              http://945gl.no-ip.org
                              #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X