Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Passiv kylning till GPU´n

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Passiv kylning till GPU´n

Är det någon som vet någon lämplig passiv kylning till GPU´n på min XBOX 1.0 ljudet av fläkten är fruktansvärt. Vet att Zalman ZM-NB32J passar men den är väldigt svår att få tag i då den tycks ha gott ur sortimentet på dom flesta ställena.

Det bästa vore om någon hade en orginal GPU kylare från XBOX 1.1-> att sälja men dom växer inte direkt på träd. Alla konstruktiva förslag är välkomna.

///Mattias

Funderar själv på att ta hem en zalman 47:a istället och titta hu mkt som behöver kapas i höjdled, den är nämligen lika bred & djup men något högre än 32:an men alla har den på lager.

Comment

tellus: NB32 ska passa precis under en Thompson DVD och det skulle tydligen vara problem att få igen locket med Samsung och Philips.

Läs mer här

Annars fick tips om att NB32 skall finnas på Microshop men den fanns tyvärr inte på lager, men jag tänkte maila och fråga om dom kunde ta hem den.

///Mattias

Comment

Samsung och Thomson är exact lika stora.
        Bara Philipsen som har "en bulle i ugnen".

Ta en gammal fläns ifrån en 486:a o kapa till.
        Fungerar fint i min iaf.

Comment

Hedis, har du sett någon temperaturskillnad före och efter bytet, och i så fall hur stor?

Comment

Jag har inte mätt ngn temp på GPU´n.

Men jag har inte fått några problem iaf. så det är nog ingen fara.
            det är ganska fin luftgenomströmmning där när allt sitter ihop.

Comment

I stort sett alla dashboards har MB temp och CPU temp, har du sett någon skillnand där då?

Comment

Har ingen aning om den förändrats.

Kör på bara.
                Om den blir för varm så märker ni detta.

Comment

Original inlägg av tellus
                  Funderar själv på att ta hem en zalman 47:a istället och titta hu mkt som behöver kapas i höjdled, den är nämligen lika bred & djup men något högre än 32:an men alla har den på lager.
                  Har du testat än?

Comment

Vad är problemet? Ut o kör på bara.

Comment

Ska sälja en gammal dator först och skaffa ett vattenkylningspaket till nya burken, tänkte ta allt i samma beställning så man slipper en massa frakter & postförskott.

Comment

47:an är 1,5cm högre så den borde ju gå och kapa. Bara man inte förlorar för mycket effekt.
                        Här är min Xbox

Comment

Jag fick tag på en orginalfläns från någon skrotad 1.1-> Xbox ska montera i den idag får se då hur mycket tempen förändras.

Om det är fler som är intresserad av kylflänsar för GPU´n så kanske jag kan försöka fixa fler, ni kan väl skriva i tråden om intresse finns.

///Mattias

Comment

Jag skulle vara interesserad av en!!
                            Här är min Xbox

Comment

Da Man: Jag håller på och undersöker nu hur många flänsar jag kan få tag i mer information kommer i den här tråden när jag vet mer.

///Mattias

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X