Troligtvis
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
XBOX version 1.6 - lista på tillverkningsdatum osv
Collapse
X
-
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
-
MFG Date 2004-05-11
Serial 2034793-42005
Product ID 321203479342005
XCALIBUR videochip
Jag har testat att löda dit ett smartxx2 men boxen bootar bara om 3ggr och blinkar rött efter det..
Funderar på att ta bort PCBn på undersidan och löda kablar i stället.. KAN DET VARA CHIPPET som är trasigt ????
- Citat
- Flag
Comment
-
Testat LÖda Om
Jag har provat att löda om flera (5ggr) men det blir fel ändå ??
det verkar lite svårt att mäta enligt shemat på smartxx.com, måste man mäta på lframe / d0 finns det inga mätpunkter på själva smartxx chippet beskrivet någonstans ???
vore enkelt att mäta där om det är dåligt lött !! eller kanske fel på Cippet :-(
/ Micke
!! Jag har nu gjort om allt och lött fast det med pinheader i stället.
Det verkar som om lödpunkterna på kortet lossnat / var dåliga från början.
Med pinnheader fungerar det kanon..
Tack för att ni tjatat om att löda om
/ MickeLast edited by MSEX; 2005-01-27, 23:37.
- Citat
- Flag
Comment
-
JaLäs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment

Comment