Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med min High Definition AV pack!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp med min High Definition AV pack!

HJÄLP!!!!
    Fick ju tips om en kabel med RGB... (vad nu det är)
    Har haft lite taskig erfarenhet med "pirat" handkontroller så jag tänkte jag skulle ha Microsoft orginal.
    Köpte High Definition AV pack...
    Har en 1½ år gammal Philips 32" 100mhz widescreen tv så det skall väl inte vara några problem...
    Normalt går ju bilden genom den gulmärkta kabeln!
    Döm om min förvåning när det var 3 kablar för bild!
    Blå, röd och grön!
    Hittar inga sådana kontakter på min tv!
    Har bara 3 st scart, med 3 "vanliga sådana där utag och en svhs...
    Några ideer?!

Den typen av kabel du beskriver med tre kablar kallas komponent och sådana uttag finns på projektorer, plasma skärmar och på vissa tv apparater. Den kabeln du är ute efter ska vara en RGB scart kabel se till att du får en med optisk ljud utgång om är intresserad av att skicka signalen till en förstärkare med 5.1 möjlighet.

RGB är bara ett sätt att skicka signalen (vanligtvis via scart) det är också den kabeln som ger bäst bild på en TV utan komponent möjlighet.

///Mattias

Comment

Så kabeln jag har är inget att ha för mig?
      Finns ingen adapter eller liknande?
      Har ju skickat efter den...

Comment

Du skall ha "XBOX Advanced SCART cable" om du vill ha original RGB.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

*snyft*
          Försent!
          Får väll hoppas man hittar någon att kränga den till, så jag kan köpa en sådan sedan.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X