Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ultra ATA133 IDE-kontroller.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ultra ATA133 IDE-kontroller.

Jag tänkte köpa en ny hdd till min xbox Maxtor 160GB 8MB 7200R DIAMOND PLUS9-FDB UDMA 133 *W*.

Men det står att

OBS! För att nyttja lagringsvolymer över 130GB behövs en Ultra ATA133 IDE-kontroller. Är det inte integrerat på ditt moderkort, eller om du har ett gammalt kontrollerkort så finns det en lösning! Se nedan.

Har xbox en Ultra ATA133 IDE-kontroller?

Ehm, det där verkar lite skummt ?
    Jag vet faktiskt inte om xboxen har stöd för ATA133, men jag vill minnas att ATA 33 / 66 /100 /133 endast är en standard på ungefär hur snabbt disken klarar överföra filer. Hänger ju förstås på lite mer än det.
    Jag har en Western Digital disk i min, det är en ATA 133 och det funkar. I stort sett alla diskar som säljs idag är väl ATA 100 /133. Se bara till att inte få en Serial-ATA disk för då har du problem.

// J

Comment

men jag vill minnas att ATA 33 / 66 /100 /133 endast är en standard på ungefär hur snabbt disken klarar överföra filer.
      det stämmer..... har åxå en ATA-133 disk å den funkar fint... förutom att jag har fått ett måndags exemplar så den ska tillbaka där den kom ifrån
      Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
      respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
      Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
      http://945gl.no-ip.org
      #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

hur vet man om det är en serial-ATA disk

Comment

det står............... antingen "seriell-ATA" eller "SATA"......
          Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
          respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
          Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
          http://945gl.no-ip.org
          #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Du ser det på gränssnittet...........
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X