Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

1.6, EvoX M8 16 och temperaturvisning

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 1.6, EvoX M8 16 och temperaturvisning

Hej, Undrar om det är någon som kör en 1.6 med Xenium Ice och EvoX M8 bios som får korrekta temperaturer när man kör tex superdiscen?

För mig så växlar den bara mellan 4, 64 och 99 vilket jag tycker verkar lite halvknasigt.

Är det något känt fel eller är det min box det är fel på?

Jag har samma fel på min.
    Lite störande när UnleashX ökar fläkten för att temperaturern är hög.
    UnleashX kan man max sätta 75grader för ökad hastighet på flekten.

Comment

Alla som har 1.6 har samma problem.

After some probing, I can confirm that temperature sensing is gone (this isn't breaking news as SmartXX have already discovered this) at least from its normal position. This means fanctl will not work on a v1.6 Xbox. The other interesting discovery is that on previous Xbox revisions, reading address 0x18 from the PIC would cause the Xbox to shutdown in "Overheat" mode. Reading this address does no such thing on the v1.6, so either Microsoft are now allowing Xboxes to overheat, or they have completely reworked the temperature sensing/ alarm tripping mechanism. I'm not sure if anyone else has made this discovery since I haven't really been reading into v1.6 hacking, so I thought I'd post it here.

Comment

Ja, hittade det sen.

Sökte ett tag i natt men hittade inget. Postade det här och hittade självklart information på direkten efter

Nån som vet nån uppdatering om det hittats nåt alternativt sätt?

Comment

du kan juh alltid köpa en extern temperatur mätare
          Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
          respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
          Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
          http://945gl.no-ip.org
          #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X