Jag har hört att snart blir det olagligt att ha chippat sitt xbox så då får man inte använda det längre? Det suger rövhål tycker jag, men kan man egentligen åka fast hur skulle man kunna åka fast för att ha ett chippat xbox? Om det nu blir olagligt.....
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Olagligt i framtiden
Collapse
X
-
det är olagligt att ladda ner spel om man itne har orginalen åxå...... å hur många bryr sig om det ??? (jag då men iaf
)
respektDu är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
http://945gl.no-ip.org
#svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!
- Citat
- Flag
-
hmm.. nä det tror jag inte dom är... för man kan juh göra så mycket mer än att "spela olagliga kopior av spel"....
typ titta på filmer, göra om xboxen till en PC osv osv osv.....
Därför tror jag inte att det är olagligt med xecuter..... men men
who the FUCK cares
? ? ? ?
respektDu är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
http://945gl.no-ip.org
#svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!
- Citat
- Flag
Comment
-
Japp, och skulle xbox modchip med raincoatbios bli olagliga skulle massor av vanliga minneskretsar inkl 49lf020 som används för bios i vissa PC moderkort också vara olagliga...Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
genom att leverera boxen utan olaglig programvara och laddad med ett sk "raincoatbios"Original inlägg av DroopyTycker det borde vara mer olagligt att leverera en xbox med alla program förinstallerade, hur kringgår man det?
Detta är min signatur
- Citat
- Flag
Comment
-
mmm, du har rätt, men hur kan det gå i dagsläget då, när alla butiker som levererar xbox till kunder förinstallerar programvaran, och det kan ju ändå inte vara lagligt änns idag. Alla aplikationer som är framtagna med hjälp av Microsofts utvecklingsvertyg kan ju knappast vara lagliga att sprida vidare och om jag inte minns helt fel så installerade psxcare inga programvaror på de konsoler de sålde från början, och sedan började dom med det. det måste ju ha funnits någon anledning till varför dom inte gjorde det ifrån början.Last edited by Droopy; 2004-10-15, 17:43.
- Citat
- Flag
Comment
-
angende programvara:
Sån programvara om är kompilerad med XBOX SDK (Software development kit) är olaglig, pga att SDK bara ges ut till spelföretag (även om någon lyckas läcka varenda build på nätet) men såna som är kompilerade på annat sätt är lagliga, de är dock svårare att programmera, vilke innebär att tex XBMC skulle vara väldigt svårt att kompilera, något i den stilen
* Xbox V1.1
* Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
* 160 GB Samsung HD
* 10 000+ Roms
* 70+ XBOXspel
- Citat
- Flag
Comment

Comment