Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med hastighet vid överföring till hårddisk

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med hastighet vid överföring till hårddisk

Tja
    Jag har problem när jag ska lägga in saker på hårddisken. Det går typ 0,2 megabyte/s när jag ska lägga in saker på hårddisken medans när jag tar saker från hårddisken till datorn så går det typ 11megabyte/s. Någon som har nån ide om vad som kan vara fel??

Inget fel alls e normalt vilken part lägger du den på?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av pege63
      Inget fel alls e normalt vilken part lägger du den på?
      Jag lägger alla saker på F:\ men grejen är den att jag har tidigare lagt in saker på hårddisken med ca 11 megabyte/s. Det var bara en dag när jag skulle lägga in en sak som det helt plötsligt gick 200 kilobyte/s.

Comment

va har du för HDD? inte orginal va? va har du för FTP program? pröva byt...
        Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
        respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
        Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
        http://945gl.no-ip.org
        #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Original inlägg av Lucif3r
          va har du för HDD? inte orginal va? va har du för FTP program? pröva byt...

jag har bytt till 80 gb hårddisk.Jag har provat bytt ftpprogram men det ¨går fortfarande lika långsamt

Comment

hmm kolla om du kör "passive" på FTP programmet.........
            respekt

Comment

Original inlägg av Lucif3r
              hmm kolla om du kör "passive" på FTP programmet.........

jag kör inte passive på hårddisken.Några frågor som nån vänlig själ kanske kan svara på

1. Kan det vara så att hårddisken har pajat? låter ju konstigt när det går att skicka från xboxen till datorn så snabbt.

2. Kan det hjälpa om man använder en superdisc och lägger in allt på nytt igen? Måste man isåfall ta en backup på c eller vad det heter eller kan man bara köra in superdisc-skivan och köra på?

Comment

jag kör inte passive på hårddisken
                men...... inte HÅRDDISKEN! läs mitt inlägg ffs !
                kolla om du kör "passive" på FTP programmet.........

1. Kan det vara så att hårddisken har pajat? låter ju konstigt när det går att skicka från xboxen till datorn så snabbt
                låter otroligt......

2. Kan det hjälpa om man använder en superdisc och lägger in allt på nytt igen? Måste man isåfall ta en backup på c eller vad det heter eller kan man bara köra in superdisc-skivan och köra på?
                kan hjälpa att formatera disken men det är inte säkert..........
                respekt

Comment

Ju mer man lägger in desto slöare blir överföringen, kolla hur mycket där e ledigt på parten....
                  "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Vilket program på xboxen använder du som ftp? plus vilken version är det?

Comment

Original inlägg av pege63
                      Ju mer man lägger in desto slöare blir överföringen, kolla hur mycket där e ledigt på parten....

det är typ 8 gb ledigt men jag har haft bara 1 gb kvar och har ändå lagt in i 12 mb/s.

Comment

Original inlägg av Psyfus
                        Vilket program på xboxen använder du som ftp? plus vilken version är det?

Jag har provat flera olika ftp-program tex leapftp, flashfxp. Det går lika öångsamt med båda. Jag har använt de nyaste versionerna av prgrammen.

Comment

Ja men jag menar har du xmbc som ftp server på xboxen eller är det nått annat du använder?

Comment

Original inlägg av Psyfus
                            Ja men jag menar har du xmbc som ftp server på xboxen eller är det nått annat du använder?

Nu hänger jag inte riktigt med =). Vad är xmbc och hur kollar jag ifall jag har det som ftp server på xboxen??

Comment

vad kör du som dashboard?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X