Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kopiera filer från original HD till PC

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kopiera filer från original HD till PC

Hej,

Detta är en mkt basic fråga, har sökt i forumet men inte hittat något direkt svar. Jag tänker införskaffa mig ett chip (SmartXX) samt ny HD 160 gig nästa vecka. Jag kommer lämna in den för installation (vill ej göra detta själv ) Just nu är allt med andra ord helt original i boxen.

Min fråga; jag vill kopiera över alla savings från min original HD till PC och sedan föra tillbaka detta till den nya moddade Xboxen med ny hårddisk nästa vecka.

Jag förstår att jag behöver en korsad TP kabel, men i övrigt - hur gör jag rent praktiskt?? Behöver jag några program etc. Skulle verkligen behöva en liten hjälpande hand för detta.

Hoppas inte frågan är för basic för detta forum... Tacksam för svar.

// J.

Lämnar du in boxen till oss så ingår flytt av gamesaves.
    Har du xbox live måste du säga till, det flyttas inte automatiskt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ok, låter som en bra idé Hansi. Fast jag hade ändå gärna velat veta hur man i praktiken gör.

Comment

Kopiera över TDATA och UDATA från D-driven till din PC, kopiera sedan tillbaks dem på samma ställe på den nya Xbox disken efter du installerat dashboard mm på den.

Comment

Vilket är rätt knepigt innan då fått den chippad, och då vi ändå fixar det i samband med chippning är det inte speciellt relevant :-)
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Inga problem om du har ett minnes kort alt en USB adapter och en USB kamera alt USB adapter och ett USB minne, det är bara överföra game-savesen till minnet.

Jag använder min digitalkamera Minolta Dimage F200 tillsammans med det medföljande SD 16Mb minneskortet. Tänk på att du inte bör ha något viktigt på minneskortet i kameran för det kommer att formateras till ngt Xbox format.
            -=|_||_\/[-|\|=-

Comment

Tack till er som svarade på min fråga!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X