Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox hårddisk i PC?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

http://www.help2go.com/postt8049.html

http://rockbox.haxx.se/lock.html

Där står en hel massa tips
    Last edited by mr_rockster; 2004-09-03, 12:08.
    [xbox v. 1.6]
    [160 Gb HD]
    [smartxx v. 2.0]
    [smartxx os v. 3325]
    [evolutionx M8_16_LBA48]

Comment

lite off topic är nu men...
      pege63... måste fråga... va jobbar du som?!
      Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
      respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
      Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
      http://945gl.no-ip.org
      #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Tack mr_rockster.

Comment

Med programet LiveInfo Beta 2 lyckades jag få fram ett passord som ser ut såhär: 3AD9AC782C0A93520B5684218C0FF7C14C7ED702 kan det stämma? Jag har ingen floppy enhet så jag får vänta med resten av uplåsnings processen imorgon.
          Men verkar det passordet vettigt? Jag har inte en anning om du dom brukar se ut...

Comment

Original inlägg av eruku
            Med programet LiveInfo Beta 2 lyckades jag få fram ett passord som ser ut såhär: 3AD9AC782C0A93520B5684218C0FF7C14C7ED702 kan det stämma? Jag har ingen floppy enhet så jag får vänta med resten av uplåsnings processen imorgon.
            Men verkar det passordet vettigt? Jag har inte en anning om du dom brukar se ut...
            Det ser rätt ut men jag har för mig att man ska ta bort alla 0or (nollor).
            Läste det någonstans.
            Sitter själv och försöker få upp en disk, inte för att jag behöver , men det e kul att kunna
            Clanswe! För online spelare i sverige

Comment

Kolla här vad vi säljer upplåsta hårddiskar för, och fråga dig sedan om det är värt besväret att ägna timmar åt att misslyckas med att låsa upp den disk du har

http://www.psxcare.com/section.php?xSec=35

Jag skulle bli mycket förvånad om någon lyckas få upp en låst xboxdisk utan att ha tillgång till rätt lösenord från t.ex. en eeprom backup e.dyl.

Att följa länkarna som skrivits ovan är bara slöseri med tid. Jag har inte hört talas om någon som lyckats knäcka en låst originaldisk.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag har ingen bättre för mig, och diskarna kostade mig inte en krona. Får se vad man gör med dom, kanske testa och se vad dom händer när man ansluter 230 rakt in i diskarna.

Comment

ok jag har la int fatta nått, så jag måste frågar.
                  Har en orginal disk som liger och det skulle vara roligt att kunna använda cirkus 10 extra gb som bara liger...

har inte så stor koll på vad som e gjort med disken efter som att jag använde superdisk på den...
                  anntar att den e låst eftersom den kan användas med orginal bios:ett.

frågan blir la vad superdisk gjort och hur jag tar reda på vad jag behöver veta för att låsa upp disken och för att sedan kunna formatera den till ntfs

Comment

Bobba: För att kunna använda en xbox hårddisk i en pc så måste man har tillgång till xboxen hårddisken kom ifrån, exakt samma xbox.

Nu har jag oxå kommit till slutsatsen precis som Hansi sa att mina hårddiskar bara är skrot.

Comment

ok. de har jag men vad behöver jag göra efter att jag har låst upp den, är de bara att gå in i dos o formatera hårdisken, eller behöver jag nå verktyg för deta?

Comment

Det finns guider för det... det är bara att söka.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X