Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ftp

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• ftp

fattar inte varför det går så grymt långsamt med ftp på min dator testade hos en kompis men där gick det snabbt 7 mb/s vi har samma router båda två så det måste vara någon inställning i den för testade hos min brors dator som är med inkopplad i routern där gick det med långsamt, om jag ställer in min dator till en ip adress kan jag inte gå in på internet samtidigt som jag ska ftp`a jag har med testat med många olika ftp program, nån som vet problemet ett spel tar väl 6 timmar att dra över på xboxen har inte lite plats på hdd.

/ SImon

kan vara dåliga kablar, störningar eller vad som helst
    Detta är min signatur

Comment

inte så att ni har 10mbits kort i era datorer ? , eller att ni har något virus på nätverket... Men annars är det som mjao skrev ,dåliga kablar störningar osv, osv
      Xbox är livet. Livet är underbart

Comment

Kan också vara så att nätverksskorten är inställda på 10mbit, går med fördel att ställa om i Kontrollpanelen/System/Enhetshanteraren högerklicka på nätverkskortet välj egenskaper, Avancerat/ Länk egenskaper duplex inställning. Borde gå att ändra från automatiskt till 100mbit fullduplex.

Har du XP lr Win2k så är det Kontrollpanelen/system/maskinvara/enhetshanteraren/

Comment

.... där gick det snabbt 7 mb/s vi har .....
          men här säger han ju att det går i 7mb/s så det går redan långsammare än halfduplex (10mb/s)
          Detta är min signatur

Comment

Original inlägg av mjao
            men här säger han ju att det går i 7mb/s så det går redan långsammare än halfduplex (10mb/s)
            Blanda inte ihop 10mb/s med 10mbit/s

Jag har 10mbit BBB, men tankar bara i 1mb/s för det de som har 1mbit laddar ner i 100kb/s.

100mbit= Ca 10mb/s

Comment

Original inlägg av rilleor
              Blanda inte ihop 10mb/s med 10mbit/s

Jag har 10mbit BBB, men tankar bara i 1mb/s för det de som har 1mbit laddar ner i 100kb/s.

100mbit= Ca 10mb/s
              det är du som inte ska blanda ihop 10Mb/s (vilket betyder 10 Megabit/s) och 10MB/s (stora bokstäver, vilket betyder 10 MegaByte/s)

sanningen är att jag bara jävlas och hackar lite på en mkt vanlig felskrivning

EDIT: tack missade ett stort M där
              Last edited by mjao; 2004-09-06, 11:24.
              Detta är min signatur

Comment

Hehe, mb == millibit...

Comment

Original inlägg av mjao
                  det är du som inte ska blanda ihop 10Mb/s (vilket betyder 10 Megabit/s) och 10MB/s (stora bokstäver, vilket betyder 10 MegaByte/s)

sanningen är att jag bara jävlas och hackar lite på en mkt vanlig felskrivning

EDIT: tack missade ett stort M där
                  Och jag som trodde att jag kunde det här

Måste hem och läsa på

Comment

det är inte många som kan detta och ingen lär sig rätt längre eftersom de flesta skriver fel och lär ut till andra, men i de läroböcker jag lärt mig ur står det som jag förklarat iaf
                    Detta är min signatur

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X