Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox svarar ej på ping+lite övrigt

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox svarar ej på ping+lite övrigt

Xboxen fungerar mot nätverket. Den är ansluten till en router.
    Den finns där oxå men den har inget namn. Var ger jag Xboxen
    ett namn så att även namnet inte bara IP o Mac syns i routern.
    När jag pingar till den får jag svaret "Begäran gjorde time out"????
    Xboxen uppträder i övrigt helt korrekt i routern. Däremot syns inte
    xboxen i utforskaren på mina nätverksplatser? Vad beror det på?
    Det kanske är så att Xboxen måste ha ett namn för att lösa
    ovanstående problem?

Hur/Var ställer jag in Xboxen så att jag får en anslutning till en dator
    i nätverket?

Jag har läst alla suveräna guider och om ni hjälper mig kanske jag
    kan komplettera dessa som nybörjare som tack för hjälpen.

Är det ingen som kan hjälpa mig?

Comment

Gå in på kontroll panelen ta bort nätverks kortet, starta om, lägg in Ip nr igen, starta om, skall funka nu
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av pege63
        Gå in på kontroll panelen ta bort nätverks kortet, starta om, lägg in Ip nr igen, starta om, skall funka nu
        Den går in i en router jag skall dock fixa en korsad nätverkskabel och
        testa mot en vanlig dator. Vet du hur man definíerar en nätverksväg
        i xboxen(vilket verktyg) om man är kopplad mot en router?

Comment

har en d-link switch/router inga problem att få kontakt med xboxen
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

har en d-link switch/router inga problem att få kontakt med xboxen
            Men har du den kopplad till routern?
            Oavsett det behövde du göra någon inställning för åtkomst i nätverket
            i xboxen eller räckte de förinställda anslutningarna som ligger under
            hårdiskanslutningarna i xboxen. När jag går in i Media central och vill titta
            på tex foton finns det ju val, men vad döljer sig under dom tre som börjar
            på X...
            Tack för att du tar dig tid!

Comment

D-Link Switchen/Routern funkar ju som en DHCP iaf min som ger ut temporära ip adresser när ngn av datorerna+xboxen sätts på.
              Det gör du i inställningarna antingen i evox.ini under network staticip=no

xbmc:
              <ipadres>DHCP</ipadres>

sen i nätverkskortets inställningar skall allt vara Ip automatiskt.

när jag sen startar xboxen ser jag ju vilken IP den har fått tilldelad så då skriver jag in den ipnr i FTP tex.

Eller så kan du köra med en korsad kabel mellan PC-XBOX, gå in på avancerade inställningar i XP om du har det lägga till din xbox IP där.

1: Om man får mer än en ip-adress från internetoperatören så kör man STATIC IP = NO på boxen så får den en fungerande adress. Se till att byta ftp-lösenord på boxen för säkerhets skull bara då den nu nås "utifrån".

2: Om man bara för en ip-adress så kör man static ip = YES på boxen och matar in t.ex. 192.168.0.2. Sedan ser man till att köra Windows NT/2000/XP, då har man nämligen en liten flik som heter "Advanced" eller "Avancerat" bland sina nätverksinställningar. Använd denna för att sätta en extra ip-adress på nätverkskortet, t.ex. 192.168.0.1. Då har du både den ip-adress du får från internetoperatören och 192.168.0.1 på samma nätverkskort.

3: WinXP:
              Höger klicka på nätverks ikon på skrivbordet, se egenskaper. Du ser ditt nätverk, höger klicka på egenskaper. Blädra fram till IP, egenskaper, Skriv in ditt IPnr.
              Last edited by pege63; 2004-09-08, 09:32.

Comment

Jag kan göra mycket med min xbox med de verktyg som följer med men
                jag hittar inget verktyg att öppna evox.ini. Xmbc kan jag inte öppna
                och ge ett värde där som är stämmer med min Routeruppkoppling.
                Det jag vill göra är att peka ut datorn som xboxen skall ansluta sig mot i
                nätverket. Du får ursäkta om jag inte riktigt förstår det du förklarar.
                Men på dig låter det som det finns ett verktyg där man kan gå in i filer i
                xboxen men jag hittar bara utforskare och ser filerna.

Comment

du måste ftpa över evox.ini filen till datorn först. sen öppnar du den med anteckningar. gör du det ska det nog gå bra.

Lycka till

//macke
                  HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2 HALO 2

Comment

Det behöver man visst inte alls Kör med FTP progget TotalCommander så kan du redigera evox.ini direkt på xboxen utan att FTP över den till PCn först

Comment

Jag försöker ställa in FTP men bakgrundsbilden gör att jag inte ser texten.
                      Och jag hittar inget sätt att ändra bakgrunden på FTPinställningar?

Comment

Det behöver man visst inte alls Kör med FTP progget TotalCommander så kan du redigera evox.ini direkt på xboxen utan att FTP över den till PCn först
                        Jag har inte sett det programmet i min XBOX?

Jag trodde aldrig att det kunde jävlas såhär mycket bara för att ställa in
                        några enkla nätverksintställningar

Comment

Jag har inte sett det programmet i min XBOX?
                          men lol....... det är fö fan ett PC program........ dvs att du kör det i PCn.......
                          och anledningen till att du inte ser xboxen i "mina nätverksplatser" är för att windows inte känner igen FATX filsystemet........
                          Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
                          respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
                          Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
                          http://945gl.no-ip.org
                          #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Oki jag fattar :-(
                            Stämmer det att jag behöver ett program i PC som heter Relax för att PC
                            skall kunna svara mot Xbox mediacenter om jag lyckas ställa in evox.ini med
                            en FTP?

Comment

Nej Relax var för XBMP
                              XBMC behöver inget sådant alls, du gör dina inställningar i xml filen i xbmc katalogen.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X