Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox matad med 12volt i husvagn?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox matad med 12volt i husvagn?

Vet någon vilken drivspänning Xbox har,och hur en extern matning
    med12volt skulle kunna genomföras.
    Jag kan använda spänningsomvandlare 220V->12V men har hört
    att dessa drar en del ström i omvandlingen, stämmer detta?

PS! Jag har varit PC-spelare i många år men sen jag köpte Xboxen
    i våras har den blivit centrum i familjen. Alla vill spela Gotham City
    och nu Burnout 3.
    Så nu kopplar jag in den mot projen med suround.

Du kan köra med en omformare som omvandlar husvagnens 12VDC till 230VAC och då är det ju bara att köra med den vanliga kabeln.. Men hur länge ett husvagnsbatteri klarar sig utan att laddas vet jag inte

Lycka till
    || Xbox 1.6 ||
    || SmartXX ||
    || Evo X ||
    || Orginal HD ||

Stereon: Harman/Kardon DVD25, Harman/Kardon HK670, Voighthorn med Fostex FP203(har jag för mig) och omgjorda Gamma VLD13 banddiskanter. Snart kommer subben me..

Comment

Original inlägg av bose
      Du kan köra med en omformare som omvandlar husvagnens 12VDC till 230VAC och då är det ju bara att köra med den vanliga kabeln.. Men hur länge ett husvagnsbatteri klarar sig utan att laddas vet jag inte

Lycka till
      jo precis som han skrev:
      Jag kan använda spänningsomvandlare 220V->12V men har hört.....
      osv.
      Detta är min signatur

Comment

Bättre ett svar än inget alls

Comment

ett bilbatteri ger ca 50 ampere så..

Comment

man sätter väl in husbilens/vagnens i ett elutag först så man kan utnyttja kontakterna i ekipaget.
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av mjao
              jo precis som han skrev:

osv.
              Hmm.. ja fast tvärtom bara hehe..

Ett vanligt s.k. "fritids batteri" har jag för mig ligger på 75Ah och det räcker nog för att driva bara boxen i iaf ett dygn kanske men de e ju bara en gissning
              || Xbox 1.6 ||
              || SmartXX ||
              || Evo X ||
              || Orginal HD ||

Stereon: Harman/Kardon DVD25, Harman/Kardon HK670, Voighthorn med Fostex FP203(har jag för mig) och omgjorda Gamma VLD13 banddiskanter. Snart kommer subben me..

Comment

Original inlägg av pege63
                man sätter väl in husbilens/vagnens i ett elutag först så man kan utnyttja kontakterna i ekipaget.
                Att campa är ofta att komma bort från elsladden. I och för sig
                kan man ha en väldigt lång sladd men det blir oxå förluster

Att campa betyder inte att man måste lämna Xboxen

Jag har 2st 75A batterier och solcell som laddar. Jag har oxå elverk
                på 350w så jag klarar mig några timmar innan jag måste tanka.
                Men de som varit ute på detta sättet vet att det är jobbigt med
                Elverk, elkabel, bränsle, avgaser oljud och då kommer ju genast
                frågan vilken spänningsmatning har Xboxen. Enligt de som säljer
                omvandlare 220->12V så drar Xboen 150w och min TV 30w.
                Detta innebär att jag kan köra länge på min egen elförsörjning.

Allt jag gör kräver EL tex om jag läser en ebok med Handatorn.
                Men mobila plattformar har ofta 12voltskabel som tillbehör.
                Det har ju inte Xboxen, men med eran hjälp så kanske vi
                fixar grejen. Det är säkert fler som kan nyttja detta tex
                i stugor med batteri och solcell.

Inga mer 220V´s förslag, snälla!

Comment

Det går att bygga ett nytt "nätagg" som drivs på 12V.. Men man får bygga massa strömstabilitets kretsar å sånt.. och att man måste ha en utgång på 5Volt med.. Om jag får lust kan jag försöka rita en ritning på en sån här krets om intresset finns?
                  || Xbox 1.6 ||
                  || SmartXX ||
                  || Evo X ||
                  || Orginal HD ||

Comment

Tror du att om jag betalar att du kan bygga en åt mej?

Comment

Bygga sådana finns redan färdiga för en smärre summa pengar
                      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Jag ska försöka göra en ritning med komponentlista och allt om det blir något och då får ni bygga dom själva.. men som nån sa så finns det säkert såna agg att köpa nån stans...
                        || Xbox 1.6 ||
                        || SmartXX ||
                        || Evo X ||
                        || Orginal HD ||

Comment

Bygga sådana finns redan färdiga för en smärre summa pengar
                          Länka till den så köper jag! Om jag skulle röra i en lödkolv så
                          är alla i fara. Jag lejer bort lödning och chippning.

Säg gärna något om inkopplingen behöver jag en brytare som tar bort det
                          ordinarie nätaggregatet eller kan jag lägga mej parallelt med strömmatningen.

Comment

Köpte en sådan här i stan när min gammla till faxen brann upp, den täcker hela registret, går åxå att använda i bilens ciggaret utag till diverse saker som bärbarfax, dator, osv, osv. kostade runt en 900:- då.
                            vet inte vad företagen heter var ett tag sedan jag köpte den......

Comment

Köpte en sådan här i stan när min gammla till faxen brann upp, den täcker hela registret, går åxå att använda i bilens ciggaret utag till diverse saker som bärbarfax, dator, osv, osv. kostade runt en 900:- då.
                              vet inte vad företagen heter var ett tag sedan jag köpte den......
                              Jag tvekar på att det går att använda en av den modellen.. För jag tror att man behöver ha en som skjuter ut en herrans massa ampere.. eller iaf 15A.. Läste på nätagget i min att 5V kommer i 13,8A eller nåt sånt.. så man behöver bygga två stycken.. en med 12V och en med 5V.. 12Voltaren behöver nog bara ligga på ca 5A..
                              || Xbox 1.6 ||
                              || SmartXX ||
                              || Evo X ||
                              || Orginal HD ||

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X