Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ingen kontakt mellan xbox och pc???

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

går inte att köpa ett "löst" nätverkskort... då får du köpa ett nytt moderkort...

hur du öppnar xboxen: det sitter 4 skruvar under "fötterna" och 2 under etiketerna... på undersidan givetvis...
    Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
    respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
    Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
    http://945gl.no-ip.org
    #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Vet någon om jag kan koppla xboxens hårddisk in i datorn och föra över filer?

Comment

nej det går inte
        "Alla vill leva länge... Men ingen vill bli gammal.."

Comment

nu ser det dystert ut ..... är det någon som kan laga eller vet någons om kan laga nätverkskortet i xboxen? och isf vad skulle det kosta?

det var en snubbe som lagade sitt genom att byta en yt monterad IC märkt "ICS UA230172" om det är nångon som har ett trasigt xbox så skulle jag vilja köpa den...

den som laga sitt xbox http://forum.psxcare.....

vore snällt om ni kunde hjälpa mig...

Comment

Varför är du så säker på att det är fel på nätverkskortet i Xboxen, det kan ju lika gärna vara kabel eller nätverkskortet i datorn om du inte felsök det. Prova att försöka koppla den till en router med en "vanlig" rak-nätverkskabel och se om du får kontakt då. Tvivlar på att det är någon mening att byta chippet eftersom man inte vet om det som är felande om nu nätverkskortet skulle vara trasigt. Har du sett hur det sitter i boxen! Blir ett jävla pillerjobb och byta det.
            PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Comment

jag har inte testat med en rak-nätverkskabel eftersom jag inte har en router men jag har testat olika korsade nätverkskablar och det borde räcka, har 2 olika nätverkskort i datorn och dom har fungerat felfritt tidigare så det är inte där felet ligger (har testat båda).

ett alternativ är ju att bränna ut dvds. Men jag har en P3 800Mhz med 256mb i minnen, funkar det att koppla in en dvdbrännare??

Comment

Men jag har en P3 800Mhz med 256mb i minnen, funkar det att koppla in en dvdbrännare??

öööö varför skulle inte det funka ? klart det funkar!
                Du är kung Lucif3r, jag bugar mig inför dig!
                respekt

Jag har nu gått vidare i livet och hänger inte här längre.
                Min xbox kör web/bild/irc-server nu för tiden...
                http://945gl.no-ip.org
                #svenska7/900klubben @ eu.undernet.org bara kika in!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X