Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sjunkande FTP hastighet

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Sjunkande FTP hastighet

Hej

Jag har problem med att FTP hastigheten sakta men säkert går neråt och för att sedan upphöra att fungera alls när ungefär hälften av ISO:n är uppladdad. Tidigare har allt fungerat perfekt med upload på 10000+ kb/s.

Jag använder:
    XP Pro SP2
    Qwix 1.01
    Testat både med XBMP och XBMC med samma relultat.

Någon som vet vad som kan hänt?
    //Hup

har du nyligen uppgraderat till xp sp2?? det har visat sig skapat problem då den automatiskt kan sätta en brandvägg på datorn
    Detta är min signatur

Comment

Nu har jag testat att inaktivera brandväggen i XP, dock utan resultat.
      Last edited by Hup; 2004-10-20, 18:35.
      //Hup

Comment

Ingen som har någon idé om vad det kan vara? Som sagt tidigare har allt fungerat riktigt bra. Kan det ha med SP2 att göra? Allt annat utan FTP funkar bra som t.ex. samba.
        //Hup

Comment

Tog bort SP2 och allt fungerar nu som det ska.
          //Hup

Comment

kunde tro det. Det är nämligen så att många företag har varnat sina anställda för att uppdatera till sp2 då denna har en massa olika hyss för sig. Bland annat med brandväggen men även med en massa andra säkerhetsfixar som hindrar överföring.
            Detta är min signatur

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X