Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Piratfjärrkontroll...?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Denno> Du tycker inte det är jobbigt att sköta t.ex. funktionerna i xbmc utan fjärr? Isåfall använd handkontrollen och var glad
    I övrigt var det här en ganska skum tråd med underliga påståenden och kommentarer..
    Posta inget om ni inte har koll och belägg på saker och ting..

Comment

Original inlägg av Denno
      Vilka funktioner är det man inte får utan en ''dvd fjärr'' då?
      Men det är väl ganska skönt att få använda en fjärr om man redan har en istället för att behöva gå och köpa trådlösa handkontroller om man inte vill sitta på en sladdlängds avstånd och ha sladdar i hela sängen (eller var man än har skiten).
      Letar själv desperat efter ett dvd-program till min chippade xbox som det går att använda fjärren på. Hittils har jag bara fått tips om Gueux (som tydligen ska funka med fjärr, men hittar inget sätt att slå på funktionen och hela deras hemsida är på franska! ) och MS originalspelare. Men funkar originalspelaren med brända skivor och reg 1? Vill inte hålla på och stänga av chippet eller fippla med annat skit bara för att kunna kolla på en simpel dvd!

Comment

Original inlägg av thompa
        Men det är väl ganska skönt att få använda en fjärr om man redan har en istället för att behöva gå och köpa trådlösa handkontroller om man inte vill sitta på en sladdlängds avstånd och ha sladdar i hela sängen (eller var man än har skiten).
        Letar själv desperat efter ett dvd-program till min chippade xbox som det går att använda fjärren på. Hittils har jag bara fått tips om Gueux (som tydligen ska funka med fjärr, men hittar inget sätt att slå på funktionen och hela deras hemsida är på franska! ) och MS originalspelare. Men funkar originalspelaren med brända skivor och reg 1? Vill inte hålla på och stänga av chippet eller fippla med annat skit bara för att kunna kolla på en simpel dvd!
        Stod något i forumet att om man avaktiverar att den ska känna av att man sätter i en dvd så skulle fjärren fungera....

Comment

Original inlägg av thompa
          Stod något i forumet att om man avaktiverar att den ska känna av att man sätter i en dvd så skulle fjärren fungera....tror detta gällde med originalfjärren, inte säker.

Comment

hehe.. mycke spekulationer här..

Vet inte nåt om piratfjärrkontroller men kan STARKT REKOMMENDERA fjärrkontroll oavsett mod eller inte. Tillsammans med XBMC trivs fjärren utmärkt. Och MS "inbyggda" dvdspelare är faktiskt av riktigt god kvalitet för pengarna man gett..

Comment

Original inlägg av khamon
              hehe.. mycke spekulationer här..

Vet inte nåt om piratfjärrkontroller men kan STARKT REKOMMENDERA fjärrkontroll oavsett mod eller inte. Tillsammans med XBMC trivs fjärren utmärkt. Och MS "inbyggda" dvdspelare är faktiskt av riktigt god kvalitet för pengarna man gett..
              Håller med. Jag köpte som sagt Thrustmasters Fjärr som jag nu också använder till tv,dvd,reciever och stereo.. Fungerar kanon. Problemet med xboxen är att man måste ha IR-ögat(som följer med diverse fjärrkontroller till xbox), annars kan den ju liksom inte ta emot det man skickar från fjärren.
              Jag använder ofta xboxen som medieuppspelare och tycker det fungerar kanon med fjärr+xbmc+pc.
              -::xbox 1.6+XeniumIce+200gig Maxtor Diamondmax9::-

Comment

Original inlägg av kripe
                Problemet med xboxen är att man måste ha IR-ögat(som följer med diverse fjärrkontroller till xbox), annars kan den ju liksom inte ta emot det man skickar från fjärren.
                tur att ni talar om de här sakerna.

Comment

Original inlägg av feb
                  tur att ni talar om de här sakerna.
                  Lika bra att vara lite extra tydlig, alla har ju inte samma kunskapsnivå.
                  -::xbox 1.6+XeniumIce+200gig Maxtor Diamondmax9::-

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X