Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Näverksproblem...Mellan PC & Xbox

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Inte så ofta man får mer än ett IP av sin internetleverantör, och såvitt jag förstått kan man inte plugga in sitt kabelmodem rätt i hubben. Du måste ha router eller liknande då?
    (med reservation för fel då jag inte pysslat med xbox så länge, men det borde ju funka likadant)

Förresten har Falken ingen hub, som det framgår av tidigare inlägg.
    Last edited by tribaliztic; 2004-11-29, 12:07.

Comment

Som du kan läsa står det ALTERNATIV sen hur man gör är upp till var & en.
      Du behöver vare sig hub/switch utan endast ett IP nr.
      Du kan både få DHCP el STATIC IP från din ISP.
      Du kan ha STATIC ip till din xbox fr din pc.

Hur du gör är upp till dig, informationen finns där nu bara att läsa
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Mitt tips till Falken är att testa flytta ett av nätverkskorten då det verkar bli någon hårdvarukonflikt när han aktiverar nic nr 2, alternativt testa uppdatera drivrutinerna.

Jag är ännu lite nyfiken på varför man kör med två IP på samma kort utan hub

Comment

Du kör 2 ip på samma nic för att slippa 2 nic i datorn, HUB har du om du har flera datorer kopplade i ett nätverket & du kör då DHCP med windows egna ip nr som är standard eller så kan du ge ut STATIC ip i ditt nätverk.

Detta funkar nu bara om du har win XP/2000/NT4 i inställningen "AVANCERAT"
          "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av pege63
            Du kör 2 ip på samma nic för att slippa 2 nic i datorn
            MEN???

Kabel 1: Jag har 1 NIC mellan PC och ISP (Telia i detta fall)
            Kabel 2: Jag har 1 NIC mellan PC och XBOX.

Skulle jag ta bort 1 NIC vad gör jag av den kabeln då

Jag har nätverkskort med en (1) st ingång inget annat det är därför jag inte fattar, att jag kan lägga 2 IP på ett nätverkskort går säkert men om jag bara har en (1) ingång så får jag bara in en (1) kabel där *ganska enkel ekvation* så vad gör jag med kabeln så skall "koplas" till det andra IP-nummret

Jag tackar dig så här långt och jag fattar vad du menar men det är ändå enl. ovan som är oklar....

Comment

Ja den skall i Switchen/huben isf om man har en sådan, sorry om det inte framgick av det. Har du inte det får du ha 2 nics, om du har konflikt så är det pga ip nr får du DHCP fr ISP skall du ha no static på boxen. se alt 1

Comment

Original inlägg av pege63
                Ja den skall i Switchen/huben isf om man har en sådan
                Nu är jag förvirrad
                Man kan väl inte ta kabeln rätt från modemet in i hub:en?

Comment

Halt!! stopp!! inget mer nu!!

Lägg in en guide om du har detta för nu fattar ingen här och det är ingen idé att plöja ner mer i detta såvida det inte framkommer ganska konkret hur man ska gå till väga... ta med lite skärmdumpar så man kan "se" vad du menar med

Snälla lås denna tråd...

Comment

Hör nu upp ordentligt!
                    1. Kolla in det här.
                    2. Läs igenom allt som skrivits, informationen finns där framför näsan.

Comment

Mitt tips är ändå en hårdvarukonflikt eller felaktiga drivrutiner, tveksam till att det har något med uppsättningen av nätverket att göra då det lägger av så fort båda korten är aktiverade.

Comment

Jag skriver in när jag har felsökt klart... jag har lite tips som jag ska testa i kväll.

Comment

Problemet löst...

Jag har angett en GATEWAY på kortet i PC vilket gör att trafiken försöker routa igenom sig själv vilket inte går så jag tog bort den GW och då funkade det....

Så enkelt va det *lol*

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X