Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nätverket vill inte fungera med korsad kabel.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nätverket vill inte fungera med korsad kabel.

Har ett problem som jag hoppas att nån kan hjälpa mig med.
    Jag har läst varenda nätverksguide jag hittat men inte fått någon lösning.

Jag har ett Xbox v1.6 chippat med 160 Gb hårddisk.
    Har en dator med två nätverkskort, ett som jag ansluter till internet med och ett som var tänkt att använda till Xboxen.
    Om jag använder två vanliga nätverkskablar och en hub i mitten, då kan jag ansluta xboxen till datorn och föra över filer i ca 8-900 kb/s vilket låter ganska lite tycker jag.

Problemet kommer när jag provar att koppla xboxen direkt till datorn med en korsad kabel, då säger datorn att den har fått kontakt, men det går inte att pinga eller ansluta med ftp. Varför?
    Jag har ju inte ändrat någon inställning, och kabeln jag använder funkar fint när jag kopplar ihop två datorer.

Inställningarna jag använder:

Xbox Avalaunch
    Ip - 192.168.0.3
    Nätmask - 255.255.255.0
    Gateway - 192.168.0.1

Pc Win Xp
    Ip - 192.168.0.1
    Nätmask - 255.255.255.0
    Gateway - 192.168.0.1

Min kompis kan koppla ihop sitt xbox med korskabel och han har inte upplevt liknande problem. Vi har även provat att koppla in mitt xbox till hans dator utan resultat.

Kan någon hjälpa mig?

Ursäkta mitt långa inlägg!
    JAG BLIR GALEN!!!

Trasig kabel månne?
    Välkommen hem till min enkla boning

Comment

Om du har HUB & det funkar varför då ansluta XBOX-PX med korsad kabel.
      Prova ta bort Gatewayn
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av Belsebubben
        Trasig kabel månne?
        Nja, som jag skrev i mitt inlägg så funkar kabeln när jag kopplar ihop 2 datorer.
        Måste vara något annat fel.
        JAG BLIR GALEN!!!

Comment

Original inlägg av pege63
          Om du har HUB & det funkar varför då ansluta XBOX-PX med korsad kabel.
          Prova ta bort Gatewayn
          För att jag har så låg överföringshastighet när jag använder hubben.
          Plus att jag bara har två nätverkskablar och en korskabel, så jag tänkte att jag skulle slippa koppla om kablaget varje gång.

Ska testa ditt förslag och se om det funkar.
          JAG BLIR GALEN!!!

Comment

Är det bara en 10MB HUB?
            El 10/100 HUB om du har denna så gör det varken bu el bä med korsad kabel pc-xbox.
            "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Har också liknande problem .Kör med 2 närtverkskort ett till adsl och det andra till xboxen men får det inte att funka hittar inte xboxen!

Comment

Original inlägg av pege63
                Är det bara en 10MB HUB?
                El 10/100 HUB om du har denna så gör det varken bu el bä med korsad kabel pc-xbox.
                Vet ej vad det är för hub. Köpte den för en hundring från polarens skrotlåda.
                Kan dock med säkerhet säga att det inte är en 100MB. Det går långsamt att nätverka mellan två datorer också så det är inte bara xboxet som felar.
                JAG BLIR GALEN!!!

Comment

Original inlägg av surfarn
                  Har också liknande problem .Kör med 2 närtverkskort ett till adsl och det andra till xboxen men får det inte att funka hittar inte xboxen!
                  Du kan väl säga till om du får det att funka.
                  Jag ska fortsätta testerna ett tag till, om det inte börjar funka snart får jag väl nöja mig med min låga hastighet
                  JAG BLIR GALEN!!!

Comment

Alltså kolla här för mer info.
                    Jag HAR haft 2 nics i datorn innan, vad jag gjorde var att jag hade min ISP inställningar på den ena & på det andra lät jag allt vara tomt (DHCP) win xp skulle dela ut ip till det & det funkade alldeles utmärkt, när jag satte på boxen fick det ett ip av windows & pxn ett ip nr allt var frid & fröjd.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X