Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur aktiverar jag Digitalljudet om jag inte kommer åt MSdashboarden ?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hur aktiverar jag Digitalljudet om jag inte kommer åt MSdashboarden ?

Köpte en chippad box, med nåt chip jag inte kan stänga av. Stör mig inte egentligen, men jag kan inte aktivera det digitala ljudet.

Finns det nåt sätt att komma åt dessa inställningar utan MSdashen ??

Har inte bredband heller, så en 830MB tankning av superdisc är inte jättelockande..

//Peter

hehe det låter nästan som jag har ett flashat xbox utan chip. ett ändrat orginalbios altså :P som man kan köra säkertheskopierade spel med :P

Comment

Du behöver inte avaktivera chippet för att starta MS Dashboard. Om du har tur ligger MS Dashboard kvar på HDD under C: ..

Lycka till..

(ps. Finns inte MS Dash kvar så finns den faktiskt på Superdiscen.. kanske någon polare som har bredband ??)

Comment

MSdashen finns, men den kan inte boota den. Den bara bootar om till Evox ??

Vad göra ?

Comment

Kan du inte välja MS Dash någonstans i evoxmenyn?
          Välkommen hem till min enkla boning

Comment

Jodå, kan välja MSdashen i Evox, i MediaXmenu? och direkt från boxplorer.
            Hjälper inte, den bootar bara om till Evoxdashen, alt skickar mig till en cool sida med "servicefel 21" och F_R_A_G.

E det så illa att jag är tvingad att krypa till korset o installera en switch ?

//P

Comment

För att komma åt MSDASH när EXT CHIP är OFF måste HD vara låst
              "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av pege63
                För att komma åt MSDASH när EXT CHIP är OFF måste HD vara låst
                Menar du att om jag låser hdd i evoxdashen så kan jag aktivera MSdashen, fastän Akira2chipet är aktivt ?

//P

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X