Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Har Xbox pajjat helt utan sig själv?!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Har Xbox pajjat helt utan sig själv?!

Startade Xboxen som vanligt igår genom att hålla inne ON knappen i ca 2sek. Ja har ett Aladdin Advance chip i den.

Idag när ja kom hem så sa farsan att han inte fick igång den och ja tyckte som de lät konstigt så ja testade... nu står den bara och blinkar grönt/rött när ja håller inne ON knappen!

Vad kan de vara som har pajjat? Ja har inte ens RÖRT Xboxen så ja tycker det är konstigt de bara kan bli sådär.

Nån som vet vad som kan ha hänt?

Om du tittar på felmeddelandet du får på skärmen när du startar upp boxen så finns det en errorkod i övre vänstra hörnet. Vilket nr står där ?

Comment

Man brukar inte få någon bild när det "fraggar"

Antingen har farsan flashat om chippet och mörkar det (annars brukar det ju vara tvärtom, ungarna som flashar om farsans box...) eller så har väl chippet lossnat.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

flashat om..? eh, hur ska de gå till? man kan ju inte flasha om bara genom att trycka på knappen för att starta boxen.
        Enligt han så kom han inte ens in på xboxen, den stod bara och blinkade från början.

Nja ja får inte fram nå felmeddelande, den står bara å blinkar och ingen bild kommer fram.

Comment

en kompis till mig säger att chip är en förbrukningsvara och med tiden går sönder, och att de kan gå sönder bara av sig själva. är det verkligen sant??

Tror ni ja kan fixa detta fel ja fått om ja flashar om bioset? om ja fixar programerare, måste ja montera lös chippet eller kan ja göra det när det är fast lött.

Comment

NiQ -
            ledsen att jag behöver säga detta, men jag tror som hansi, att farsan din har pillat lite med menyn och kanske råkat komma till flash bios, och vågar inte erkänna :P.
            Det va så jag lyckades sabba min gamla xbox..
            är din xbox en 1.6, så finns det en risk att modekortet har brunnit, o då är det tyvärr att bara plocka ut delarna o börja sälja dom och spara till en ny xbox
            mvh

Comment

Har xboxen blivit flyttad?
              Felsökning på "låg"nivå.... sitter TV-kablen i ordentligt??
              Funkar den i utan chip?
              Vinslöv i Centrum ><B0><

Comment

kan lika gärna vara en kass lödning som släppt.

Comment

nope, ja hittade felet. de va kabeln till TVn som åkt ut.

Comment

lol

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X