Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Internet+xbox med norton 2004

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Internet+xbox med norton 2004

Lyckas inte få kontakt med xboxen när jag har igång norton peronal firewall 2004. Använder webdrive och har försökt öppna port 21. Har även testat tillåta all kommunikation i webdrive, men inget funkar. Vill ha tillgång till internet och boxen samtidigt. Utan norton funkar det, men slår jag på den...

har du båder northon & win XP brandvägg på?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

pege63: nej. Har bara norton igång.

Comment

Original inlägg av Darth
        pege63: nej. Har bara norton igång.
        Öppna Norton>Personal Firewall>Configure>Home Networking'
        Prova att lägga till din xbox där, dvs dess ip adress. Så funkar det för mig iallafall.

Comment

Original inlägg av nEwB
          Öppna Norton>Personal Firewall>Configure>Home Networking'
          Prova att lägga till din xbox där, dvs dess ip adress. Så funkar det för mig iallafall.
          Har gjort det också... Andra förslag?

Comment

Tjiina, jag har haft precis ditt problem och jag löste det med att installera NIS 2005, det funkade klockrent med Home Networking.

Comment

Original inlägg av Jorski
              Tjiina, jag har haft precis ditt problem och jag löste det med att installera NIS 2005, det funkade klockrent med Home Networking.
              Ok. Enda möjligheten är att uppdatera alltså? Får köra på det då
              Bra forum det här... Snabba svar och hjälpsamt folk.

Comment

Original inlägg av Jorski
                Installerade NIS 2005 och nu funkar det klockrent. Tack för tipset "Jorski"

Comment

Working...
                X