Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox som dör/inte startar - ibland.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox som dör/inte startar - ibland.

Tror detta är nytt.. inte hittat ngt liknande i forumet än iaf.

En dag så startade plötsligt inte xboxen, fan täntke jag ochj grät en skvätt. jag drog ur alla kablar o lät den va. Satte senare i kablarna och testade.. och nu startade den hur fint som helst.
    Men det blev värre, boxen dog efter ungefär 30 min. Sen var man tvungen att dra ur strömsladden i cirka 10 min för att den sedan skulle starta igen.. som om den måste "ladda ur" innan den vill starta igen.

jag plockade isär den häromdagen, kollade lödningar, städa lite.
    Sedan funkade den finfint i några dagar.. testkörde den flera timmar.

Sen idag, så starta den inte igen. drog ur sladden, och efter 10 min så startar den så klart... MEN DETTA ÄR SÅ NERVERANDE!

Har ett Xenium ICE, chippet funkar finfint o så när boxen väl startar.
    Har även en 40 GB HD i.

Verkar ju inte som det är nätagget eftersom den går finfint när den väl startar...
    Jag har kört fast nu, vet inte vad jag ska ta mig till..

Any ideas ?

/MVH nypon

funkar fläkten?

Comment

fläkten funkar finfint. boxen har runt 60 grader när den är igång,

Comment

Kan vara en ytmonterad komponent som inte är OK lödd utan "lyfter" ena sidan lite när boxen blir varm.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Oki , tack för tipset. Får testa att löda om allt då.

Jag utgår från att du menar något av de jag lött dit? Om inte så är det ju inte mycket jag kan göra åt saken.
          Last edited by nypon; 2005-01-27, 16:41.

Comment

Det kan vara vad som helst, ge det några timmar så hittar du den säkert .-)
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

oh shit...

något tips på hur jag går tillväga för att "leta" efter den ?
              Last edited by nypon; 2005-01-27, 16:54.

Comment

Köp en burk kylspray och prova att kyla ner en liten area av kretskortet i taget så kanske du får lite ledtrådar...

Comment

Nu har jag satt i en ny nätdel och boxen funkar finfint..
                  Tack för tipsen!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X