Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox "låser" sig vid uppstart

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox "låser" sig vid uppstart

Mitt cippade Xbox (alladin live) har gått kanon länge men så igår, så låser sig den precis när man börjar se gröna pricken som blir xbox loggan i uppstarten..Har tagit bort Hdd och DVD n och det är samma sak,den låser sig jämt där och det spelar ingen roll om jag kör med chipp el utan... Känns nästan som cpu n har gått.. Någon som har en ide??

Mwh Henke
    Ge aldrig upp

Har plockat bort chippet helt nu och det är samma sak...Xboxen e en 6 mån så det känns lite skumt att någe skulle gett upp redan... Ingen som har en ide? Mwh henke
    Ge aldrig upp

Comment

Om man har "råkat" köra in fel bios" ev på ett Xbox och det har "lagt av nu" visst 17 borde man om man e lite "klurig kunna lösa" det??? Det borde kunna gå och NOLLSTÄLLA moderkortet..Känns som det skulle vara det problemet med mitt Xbox eftersom det ger lite bild och det känns inte som gpu el cpu har gett upp..utan någe "fram "till det"... Mwh Henke
      Ge aldrig upp

Comment

Prova att byta ide-kabel, dvd-läsare och hårddisk.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

mm jag har inget av dom i.. har tom lött bort chippet... Första uppstarten man gör efter att strömsladden varit borta kommer alltid lite "längre" än resterande uppstart försök...
          Ge aldrig upp

Comment

Kolla D0:an

Comment

Original inlägg av newbee
              Kolla D0:an
              DO nollans hela väg??..om det är avbrott på dess bana på moderkort eller??
              Ge aldrig upp

Comment

mmmm

Comment

Original inlägg av newbee
                  mmmm
                  aaa oki...ska kolla det imöra om man kanske kanske har bränt på DO lite hårt så den inte funkar nu.... Tack för tippset...mwh Henke
                  Ge aldrig upp

Comment

Annars om du finns i närheten av skåne så kom hit så kanske jag kan kolla på den..
                    :-D

Comment

Jag har samma problem har en 1.4 och alladin vid uppstart så låser sig boxen vid flubber och ljudet hänger sig.När den är kall så kommer jag lite längre.
                      Jag kan trixa lite vid uppstart och trycka på eject precis när flubber har låst sig.
                      Då kommer jag in i dashbordet och kan starta XBMC och titta på film men inte spela spel.
                      Last edited by trollebolle; 2005-02-08, 07:56.

Comment

trollebolle: De kan vara din DVD som laggt av...

Comment

jag har byt cd hd och nätdel med en annan box och det var inget fel på nån av dom

Comment

om jag kör avalunch dasboard funkar ftp stabilt men om jag försöker starta ett program så funkar intron och banval bilval och liknande men när spelet ska börja så hänger sig boxen

Comment

Kanske är det din hdd så är full eller ide kabeln glappar??

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X